טלי גוטליב: "סמוטריץ' יכול להיות שר חינוך מצוין"

חברת הכנסת מהליכוד טוענת כי יו"ר הציונות הדתית יכול לדרוש תיקים אחרים מלבד תיק הביטחון: "אחרי הפיגוע הרצחני, אנחנו לא יכולים להתפשר בענייני ביטחון, יש מספיק תפקידים בכירים שהוא יעשה אותם מצוין"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 16/11/22 16:25 כב בחשון התשפג

טלי גוטליב: "סמוטריץ' יכול להיות שר חינוך מצוין"
צילום: עמיאל ירחי

הכנסת הושבעה אתמול אך הקמת הממשלה תקועה. שעות לאחר שהודיע ליו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' כי לא יקבל תיק הביטחון, ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו דחה את כלל הפגישות הקואליציוניות שתוכננו להיום עם השותפות לגוש. חבר הכנסת טלי גוטליב מהליכוד, ניסתה להסביר היום (ד') בראיון לחדשות כיפה על המחלוקות מול סמוטריץ'.

"אני מבינה את הרצון שלו להיות שר ביטחון לא בהיבטים הביטחוניים בתוך המדינה עצמה, אני אזכיר כי הקבינט הביטחוני מאויש על ידי מספר אנשים, ומערך הייעוץ גדול מאוד, אלא בגלל הסמכויות שיש לשר ביטחון ביהודה ושומרון, ואני מבינה את הצורך שלו במובן הזה להיות שר ביטחון", אמרה גוטליב.

נתניהו וסמוטריץ

נתניהו וסמוטריץ' צילום: ללא

עוד הוסיפה ואמרה כי "אני מזכירה, בימים האלה, אחרי פיגוע רצחני של האויב המטורף האכזרי שלנו, אנחנו לא יכולים להתפשר בענייני ביטחון. יש מספיק תפקידים שאתה תעשה אותם מצוין, לדוגמא שר חינוך, שלל תפקידים בכירים, בלי לריב, כי אנחנו נמצאים במאני טיים. ואני אומרת לכלל האזרחים שיהיה פה ברור שאנחנו נכונן פה ממשלה".

גוטליב: "אני לא אציע אותי לתפקיד שהניסיון שלי בו הוא מוגבל"

עוד נשאלה אם לדעתה במידה וסמוטריץ' יכהן כשר הביטחון, זה תהיה התפשרות מצד הליכוד. "מבחינתי כטלי גוטליב אני לא חושבת שלהיות שר בפסגת המקצוענות", אמרה חברת הכנסת מהליכוד, "אני מצפה מכל שר שיהיה לו ידע והבנה, אבל שמערך הייעוץ שמקיף אותו יהיה מאוד נרחב, בטח בענייני ביטחון. אני לא אציע אותי לתפקיד שהניסיון שלי בו הוא מוגבל".

חברת הכנסת מהליכוד פנתה שוב פעם ליו"ר הציונות הדתית ואמרה כי "אני אומרת לסמוטריץ': התחזקת, התחזקנו, אנחנו לא יכולים ואין לנו את הפריווילגיה לריב ואני אומרת כאן, למרות כל הספינים והרעש בתקשורת זה בסדר שכל חבר כנסת יילחם במה שנכון בעיניו אבל בסוף אנחנו צריכים להתכנס לידי פשרה טובה כדי שתהיה ממשלה יציבה ונעבוד זה לצד זה".