הציונות הדתית נגד הליכוד: הווטו שמעכב את המינויים

מליאת הכנסת אישרה את הרכב הוועדה המסדרת אך בציונות הדתית עושים לקואליציה בעיות במינוי סגני יושבי ראש הכנסת הזמניים, בין היתר לאור התנגדותם למינויו של חבר הכנסת אחמד טיבי

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 16/11/22 18:10 כב בחשון התשפג

הציונות הדתית נגד הליכוד: הווטו שמעכב את המינויים
טיבי , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מליאת הכנסת אישרה היום (ד') את הרכב הוועדה המסדרת, כפי שהוסכם בתחילת השבוע על ידי נציגי הסיעות שנבחרו לכנסת ה-25. בהצבעה הייתה חברת כנסת אחת שהתנגדה אל מול 47 חברי כנסת שתמכו. לחדשות כיפה נודע כי בציונות הדתית עושים לקואליציה בעיות במינוי סגני יושבי ראש הכנסת הזמניים, בין היתר לאור התנגדותם למינויו של חבר הכנסת מתע"ל אחמד טיבי, שבליכוד הסכימו שהוא יוכל לכהן סגן יו"ר כנסת זמני.

הוועדה המסדרת היא ועדה הפועלת בראשית כהונתה של הכנסת לאחר בחירתה ותפקידה לקבל החלטות שונות הנוגעות לתחילת פעילות הכנסת. החוק קובע כי בראש הוועדה יעמוד חבר כנסת מסיעתו של המועמד עליו הטיל נשיא המדינה את מלאכת הרכבת הממשלה. עוד קובע החוק כי הייצוג בוועדה יהיה לפי גודלן הסיעות, ולכל הפחות לכל סיעה המונה ארבעה חברים ויותר יהיה נציג. 

גפני חוזר לועדת הכספים, גלנט יעמוד בראש ועדת חוץ וביטחון

הוועדה המסדרת בראשות חבר הכנסת יואב קיש קבעה הערב כי תוקם ועדה זמנית לענייני כספים אשר תמנה 17 חברים. הוועדה ממליצה לחברי הוועדה לבחור בחבר הכנסת מיהדות התורה, משה גפני לעמוד בראשות הוועדה.

יואב קיש, יו"ר הוועדה המסדרת

יואב קיש, יו"ר הוועדה המסדרת צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

כמו כן, הוועדה קבעה כי תוקם ועדה זמנית לענייני חוץ וביטחון אשר תמנה 17 חברים. הוועדה ממליצה לחברי הוועדה לבחור בחבר הכנסת מהליכוד, יואב גלנט לעמוד בראשות הוועדה. נציין כי יו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר, יהיה חבר בוועדה.

צעקות ועימותים בוועדה המסדרת | יואב קיש: "זוכרים היטב כיצד התנהגתם אלינו"

במהלך הדיון בוועדה נרשמו עימותים בין חברי הכנסת מהאופוזיציה והקואליציה. גלית דיסטל אמרה למיכל שיר: "את פאדיחה של פוליטיקאית. את מזנה את התחום הזה, את גרמת לתחום להיות בזוי". מיכל שיר: "את הולכת לתת יד להרס הדמוקרטיה הישראלית שתפקיר את אזרחי מדינת ישראל".

יו"ר הוועדה הוא חבר הכנסת מהליכוד, יואב קיש, אמר: "הפוליטיקה היא כמו גלגל. פעם אתה למעלה ופעם אתה למטה. בשנה וחצי האחרונות היינו למטה. אנחנו זוכרים היטב כיצד התנהגתם אלינו בשנה וחצי האחרונות".

קיש: "הפוליטיקה היא כמו גלגל. פעם אתה למעלה ופעם אתה למטה"

קיש הזכיר: "רק לאחרונה, שבוע לפני הבחירות, השתמש יו"ר הכנסת לראשונה ובאופן תקדימי בסמכותו לדרוס את ועדת ההסכמות. ובאותו השבוע, בחר ראש הממשלה היוצא, לפיד, להעביר הסכם מדיני מעורר מחלוקת, ללא הצבעה במליאת הכנסת - בטענה שה'אופוזיציה מופקרת'".

לסיום הוא אמר: "ומאז הגלגל הסתובב. הגיע יום הבוחר - והעם אמר את דברו בצורה הברורה ביותר. אנחנו פה בשביל למשול - ואת זה בדיוק נעשה. איך אומרים החבר'ה, האשטאג התחלנו".