צעקות ועימותים בוועדה המסדרת | יואב קיש: "זוכרים היטב כיצד התנהגתם אלינו"

הרכב הוועדה המסדרת אושר על ידי מליאת הכנסת | יו"ר הוועדה, יואב קיש, אמר בפתח כינוסה הראשון: "הגיע יום הבוחר - והעם אמר את דברו בצורה הברורה ביותר. אנחנו פה בשביל למשול - ואת זה בדיוק נעשה" | עימות מילולי נרשם בין חברות הכנסת שיר ודיסטל

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 16/11/22 14:02 כב בחשון התשפג

צעקות ועימותים בוועדה המסדרת | יואב קיש: "זוכרים היטב כיצד התנהגתם אלינו"
קיש, יו"ר הוועדה, צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

מליאת הכנסת אישרה היום (ד') את הרכב הוועדה המסדרת, כפי שהוסכם בתחילת השבוע על ידי נציגי הסיעות שנבחרו לכנסת ה-25. בהצבעה היתה חברת כנסת אחת שהתנגדה אל מול 47 חברי כנסת שתמכו. 

הוועדה המסדרת היא ועדה הפועלת בראשית כהונתה של הכנסת לאחר בחירתה ותפקידה לקבל החלטות שונות הנוגעות לתחילת פעילות הכנסת. החוק קובע כי בראש הוועדה יעמוד חבר כנסת מסיעתו של המועמד עליו הטיל נשיא המדינה את מלאכת הרכבת הממשלה. עוד קובע החוק כי הייצוג בוועדה יהיה לפי גודלן הסיעות, ולכל הפחות לכל סיעה המונה ארבעה חברים ויותר יהיה נציג. 

במהלך הדיון בוועדה נרשמו עימותים בין חברי הכנסת מהאופוזיציה והקואליציה. גלית דיסטל אמרה למיכל שיר: "את פאדיחה של פוליטיקאית. את מזנה את התחום הזה, את גרמת לתחום להיות בזוי". מיכל שיר: "את הולכת לתת יד להרס הדמוקרטיה הישראלית שתפקיר את אזרחי מדינת ישראל".

צפו בעימותים והצעקות בפתח הדיונים בוועדה:

קיש: "הפוליטיקה היא כמו גלגל. פעם אתה למעלה ופעם אתה למטה"

יו"ר הוועדה הוא חבר הכנסת מהליכוד, יואב קיש, ואלה הדברים שנשא בפתח הישיבה הראשונה שהתקיימה היום: "הפוליטיקה היא כמו גלגל. פעם אתה למעלה ופעם אתה למטה. בשנה וחצי האחרונות היינו למטה. אנחנו זוכרים היטב כיצד התנהגתם אלינו בשנה וחצי האחרונות".

קיש הזכיר: "רק לאחרונה, שבוע לפני הבחירות, השתמש יו"ר הכנסת לראשונה ובאופן תקדימי בסמכותו לדרוס את ועדת ההסכמות. ובאותו השבוע, בחר ראש הממשלה היוצא, לפיד, להעביר הסכם מדיני מעורר מחלוקת, ללא הצבעה במליאת הכנסת - בטענה שה'אופוזיציה מופקרת'".

לסיום הוא אמר: "ומאז הגלגל הסתובב. הגיע יום הבוחר - והעם אמר את דברו בצורה הברורה ביותר. אנחנו פה בשביל למשול - ואת זה בדיוק נעשה. איך אומרים החבר'ה, האשטאג התחלנו".

צפו בדברים של קיש: