דיל ביבי טיבי? ביש עתיד זועמים על המינוי

הוועדה המסדרת שתתכנס היום לראשונה צפויה לאשר שורה של סגני יו"ר כנסת זמניים, אחד השמות עליו הסכימו בליכוד הוא לא אחר מחבר הכנסת אחמד טיבי, ביש עתיד נותרו ללא סגנים

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 16/11/22 12:17 כב בחשון התשפג

דיל ביבי טיבי? ביש עתיד זועמים על המינוי
טיבי עם נתניהו, צילום: Hadas Parush/Flash90

הכנסת ה-25 הושבעה אתמול וכבר הבוקר בגוש נתניהו מתקדמים לעבר חילופי שלטון במוקדי הכוח של הכנסת - ועדות הכנסת השונות. לשם כך היום תתכנס הוועדה המסדרת שקובעת את הרכב הוועדות וסגני יו"ר הכנסת הזמניים, ושם אחד שמתקרב לתפקיד סגן יו"ר הכנסת עורר זעם באופוזיציה. 

על פי טבלת חלוקת התפקידים המסתמנת, חבר הכנסת אחמד טיבי צפוי להיות סגן יו"ר כנסת זמני, בעוד במפלגת יש עתיד אין אף חבר כנסת שזכה לכבוד. בגוש לפיד טוענים לדיל בין טיבי לנתניהו שאיפשר את מינויו של אחמד טיבי לתפקיד. מנגד, טיבי מכחיש. 

יו"ר סיעת יש עתיד בועז טופורבסקי אמר הבוקר על הדיל, "למרות שהוא מכנה אותו כתומך טרור ומפגע בישראל, החליט הבוקר יואב קיש (אותו שליח של ביבי לשיחות עם עבאס) לפנק את אחמד טיבי ולצ׳פר אותו בתפקיד סגן יו״ר כנסת ישראל. מעניין מה עוד הבטיח ביבי לטיבי".

במקביל, במפלגת הציונות הדתית בחרו בחברת הכנסת מיכל וולדיגר לתפקיד סגנית יו"ר הכנסת הזמנית, חבר הכנסת שמחה רוטמן נבחר לייצג את המפלגה בוועדה המסדרת. בעוצמה יהודית נבחר יצחק וסרלוף לייצג את המפלגה בוועדה המסדרת. 

"לפיד הוכיח שאין לו יכולת להוביל לא אופוזיציה ולא קואליציה"

גורם במחנה הממלכתי הגיב לדבריו של בעז טופוברסקי ולמה שהוא מכנה "התדרוכים השקריים של יש עתיד. לפי אותו גורם, "לפיד הוכיח שאין לו יכולת להוביל לא אופוזיציה ולא קואליציה- עדיין לא שמענו אותו לוקח אחריות על המחדלים שלו. הוא ואנשיו עושים מה שהם הכי טובים בו - מטנפים על אחרים. נמשיך לפעול ולעשות מה שטוב למדינה באופן ענייני ולא באופן שמשרת את הצרכים של לפיד, שראינו כבר לאן הם מובילים".