מרב מיכאלי תמנה ועדת בדיקה חיצונית שתבחן את כישלון מפלגתה בבחירות

יו"ר מפלגת העבודה הודיעה לפעילים כי ממסקנות הוועדה יוכלו להפיק לקחים וללמוד איך לעבוד טוב יותר בפעם הבאה. עוד היא כתבה: "בדיוק כפי שאני אחראית לשבעה המנדטים של הפעם הקודמת, אני אחראית גם לתוצאה הנמוכה הפעם"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 13/11/22 11:05 יט בחשון התשפג

מרב מיכאלי תמנה ועדת בדיקה חיצונית שתבחן את כישלון מפלגתה בבחירות
מיכאלי, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

מפלגות העבודה ומרצ לא התאחדו לבלוק טכני לקראת הבחירות לכנסת, והתוצאה עבורן היתה קטלנית. מרצ נשארה בחוץ בעוד שהעבודה נותרה עם ארבעה מנדטים בלבד, ארבעה מנדטים שייצגו את כלל מצביעי השמאל הקשה. במכתב ששלחה יו"ר מפלגת העבודה, מרב מיכאלי, לפעילי המפלגה כתבה שוב כי היא לוקחת את האחריות על הכישלון. 

"אני אחראית לתוצאת הבחירות למפלגת העבודה"

"עברו עלינו שבוע וחצי של צער ותסכול, כעס ואכזבה. עלי, אישית, בודאי. כמו שאמרתי לכם בהצהרה שלי בחמישי שעבר", פתחה מיכאלי וכתבה, "אני אחראית לתוצאת הבחירות למפלגת העבודה. בדיוק כפי שאני אחראית לשבעה המנדטים של הפעם הקודמת, אני אחראית גם לתוצאה הנמוכה הפעם. ירדנו במספר המנדטים אבל מול סופת ההוריקן שהתחוללה כאן, הצלחנו לשמור על המפלגה".

מיכאלי כתבה לפעילים כי לפני שנה וחצי הם התחילו בשיקום מפלגת העבודה, "ממצב של שלושה מנדטים מנדטים בכנסת ואפס בסקרים. ידענו כל הזמן שזאת תהיה דרך ארוכה, אבל אנחנו לא מפחדות ולא מפחדים, לא מדרך ארוכה ולא מאתגרים מורכבים". 

"מתכוונת להתחיל פגישות ומגעים כדי לבנות ביחד את העתיד שלנו"

מיכאלי הודיעה: "בקרוב תצא לדרך ועדת בדיקה חיצונית שתבחן את המאמץ שלנו בקמפיין ונוכל להפיק לקחים וללמוד איך לעשות את זה טוב יותר ונכון יותר בפעם הבאה". בנוסף היא אמרה: "אני גם מתכוונת להתחיל פגישות ומגעים עם גורמים שונים במחנה הליברלי ומחנה השלום כדי לבנות ביחד את העתיד שלנו. נמצא את הדרך להגדיל את כוחנו ולנצח". 
 
לסיום כתבה יו"ר המפלגה הקטנה: "אני מבטיחה לכם שסיעת העבודה המצוינת תהיה אופוזיציה לוחמת שתייצג אתכם כמו שמגיע לכם, ובמקביל, נשתמש בזמן הזה כדי לבנות מחדש את כוחנו ככה שתוצאות הבחירות הבאות ייראו אחרת לגמרי".