נפתלי בנט מנתח: "זה המבחן הגדול של הממשלה שתקום"

בצל הדיווחים על הכפלת תקציב הישיבות, ראש הממשלה לשעבר תוקף את ההחלטה: "בסופו של דבר הם ייפלטו בגיל מאוחר, ללא יכולת להתפרנס בעבודה איכותית,  וכך יביא להגברת העוני והתלות שלהם בתשלומי המס"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/11/22 18:15 יח בחשון התשפג

נפתלי בנט מנתח: "זה המבחן הגדול של הממשלה שתקום"
צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

נפתלי בנט אמנם התפטר, בצל תוצאות הבחירות, אך הוא עדיין מעודכן בנעשה במשא ומתן הקואליציוני. לפי דיווחים בימים האחרונים, הושגו הסכמות בין הליכוד ליהדות התורה אודות הכפלת תקציב הישיבות והגדלת הקיצבאות לתלמידי ישיבות ואברכים. בנט תקף את ההחלטה בהודעה שפרסם ביום שישי, וכתב כי המבחן הגדול של הממשלה הוא המספרים של החרדים העובדים.

ראשי המפלגות חוששים מהחרדים

"התכנית להזניק את קיצבאות תלמידי ישיבות ואברכים היא שגיאה כלכלית ומוסרית קשה שתפגע בצעירים חרדים, ביחס הציבור לתורה, ובעתיד מדינת ישראל. זאת, מכיון שהקיצבאות המוגדלות יעודדו עוד צעירים שלא לצאת לעבוד או ללמוד מקצוע, מכיון שנוח יותר להישאר בישיבה", כתב ראש הממשלה לשעבר.

ישיבה חרדית. אילוסטרציה

ישיבה חרדית. אילוסטרציה | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

"בסופו של דבר הם ייפלטו בגיל מאוחר, ללא יכולת להתפרנס בעבודה איכותית,  וכך יביא להגברת העוני והתלות שלהם בתשלומי המסים של שאר האוכלוסיה בישראל. לאורך זמן זה לא יחזיק מעמד. כולם יודעים זאת, אך לצערי ראשי מפלגות כיום חוששים להתבטא מחשש לזעם המפלגות החרדיות".

"4 חיילים נושאים 4 חיילים על אלונקה. בלתי אפשרי. וגם לא הוגן. קורסים. עוזבים"

בנט הדגיש: "החרדים הם אחינו ולכן האחריות שלהם כלפי המדינה חייבת לגדול בהתאמה. אני מאמין בצורך ללמוד תורה. אני מעריך ואוהב את לומדיה. התורה שמרה על עם ישראל והיא היסוד שלנו. אבל אם אין קמח - אין תורה", וכתב: "הרעיון שציבור הולך וגדל, ימומן עוד ועוד על ידי ציבור ששיעורו באוכלוסייה הולך וקטן, אינו מעשי,  ולמען האמת, גם אם הפוליטיקאים מפחדים לומר זאת, אינו מוסרי".

דמיינו 7 חיילים נושאים חייל שמיני על אלונקה. בהחלט אפשרי. כעת דמיינו 4 חיילים נושאים 4 חיילים על אלונקה. בלתי אפשרי. וגם לא הוגן. קורסים. עוזבים. בסוף נושאי האלונקה יבחרו ללכת למקום אחר". הוא סיים: "המבחן הגדול של הממשלה שתקום: האם שיעור החרדים העובדים בעוד 3-4 שנים יהיה גבוה או נמוך מהשיעור היום".