על רקע תוצאות הבחירות, בנט מתפטר: "מאחל הצלחה לממשלה"

לאור ניצחון הימין בבחירות והעובדה כי ממשלה חדשה תקום בתוך זמן קצר, בנט מתפטר מתפקידו כראש הממשלה החליפי. סיכם עם לפיד כי לא יבוצעו פעולות רגישות שאינן הכרחיות

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/11/22 21:39 ט בחשון התשפג

על רקע תוצאות הבחירות, בנט מתפטר: "מאחל הצלחה לממשלה"
בנט, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

אין יותר ראש ממשלה חליפי: נפתלי בנט הודיע לראש הממשלה לפיד על כוונתו להתפטר בימים הקרובים על רקע תוצאות הבחירות וכניסת נתניהו למשרד ראש הממשלה בקרוב. השניים הגיעו להסכמות כי לא יבצעו בממשלה החלטות דרמטיות ורגישות שאינן הכרחיות.

"בהידברות ובהסכמה": בנט מסכם קדנציה

לאחר שהודיע על ההתפטרות אמר בנט: "הממשלה בראשותי ידעה לקיים בפועל מדיניות לאומית, אך עשתה זאת בהידברות ובהסכמה". אמר בנט תוך שהוא מדבר על תקופתו בראשות הממשלה. בהמשך הוא מונה כמה מההצלחות של ממשלתו: "מנענו את חתימת הסכם הגרעין עם איראן, בלמנו פתיחת קונסוליה בירושלים, הבאנו, לראשונה מזה שנים, שקט לתושבי העוטף, החזרנו המוני מובטלים לעבודה והעברנו בהצלחה תקציב גדוש ברפורמות כלכליות".

בנט ולפיד

בנט ולפיד צילום: Yonatan Sindel/Flash90

אין יותר צורך בזכות הווטו

בסיום אומר בנט: "אני מקווה שהממשלה החדשה תדע לפעול באחריות, תוך יצירת הסכמות רחבות ככל הניתן בעם". בנט כאמור, מתפתק על רקע תוצאות הבחירות. בנוגע לשאלת הווטו שיש לו ביושבו על כס ראש הממשלה החליפי, טוען בנט כי הצורך בזכות הווטו של רה״מ החליפי בממשלה מתייתר. יאיר לפיד בירך את בנט וכתב לו בטוויטר: "תודה לחברי ושותפי נפתלי בנט. עשינו ביחד דברים גדולים למען מדינת ישראל. עוד נכונו לנו עלילות יחד".