בחירות 2022

נתניהו בנאום מפייס: "אנחנו על סף ניצחון גדול מאוד, נאחה את הקרעים בעם"

המדגמים מראים כי גוש הימין בראשות בנימין נתניהו צפוי לניצחון בבחירות. נתניהו בנאום ופייסני מזהיר שהניצחון עדיין לא ודאי, ומדבר אל כלל העם: "נעשה כל זאת בערבות הדדית מתוך הכרה שיש לנו מדינה אחת ועתיד אחד" | נתניהו זוכה לאבטחה של ראש ממשלה

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/11/22 03:24 ח בחשון התשפג

נתניהו בנאום מפייס: "אנחנו על סף ניצחון גדול מאוד, נאחה את הקרעים בעם"
נתניהו, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בשעה 03:00 לפנות בוקר הגיע ראש האופוזיציה ומי שעל פי תוצאות המדגמים, גם ראש הממשלה הבא בנימין נתניהו לנאום במטה הליכוד. נתניהו בנאום זהיר ומפוייס מתריע מפני טוהר הבחירות, מודה לשותפיו ופונה לכל חלקי העם.

מודה לפעילים: "זכינו לאמון גדול"

 נתניהו פתח בנאומו בתודה לפעילים: "עוד לא איבדתי את הקול אבל קיבלתי את הקול שלכם". והמשיך: "זכינו להבעת אמון אדירה, הליכוד היא המפלגה הגדולה ביותר בישראל בפער גדול ואני חייב לציין שגם שותפינו זכו להישגים יפים מאוד, כל הכבוד להם", נתניהו מודה לבוחריו.

בהמשך הנאום מזהיר נתניהו מפני שאננות ועדיין לא מצהיר מפורשות על ניצחון בבחירות: "אני קצת מנוסה, צריך להמתין לתוצאות האמת אבל דרך הליכוד הוכיחה את עצמה, אנחנו על סף ניצחון גדול מאוד, אם אכן תוצאות המדגמים משקפים את תוצאות האמת אני אקים ממשלה לאומית שתדאג לכל אזרחי ישראל ללא יוצא מן הכלל. כי המדינה היא של כולם". נתניהו אף התייחס לממשלה הנוכחית: "אין להאמין בגודל השינוי שהתרחש בשנה וחצי האחרונות".

"נחזיר את ישראל למעמדה ככוח עולה בין האומות"

נתניהו פנה לתומכיו ואומר: "העם רוצה רוצה מדינה יהודית, מדינת הלאום שלנו, שפכנו ים של דמעות וים כדי להשיג אותה. העם רוצה ממשלה שידאג לחיילים, ראש ממשלה שנלחם על החיילים שלו. "נדאג למדיניות שקולה ואחראית, נחזיר את ישראל למעמדה ככוח עולה בין האומות". 

"חרשתי יחד עם שרה ורבים מכם, עשינו את הביבי בא, אבל אתם באתם, היה מרגש בצורה בלתי רגילה, לבוא עם האנשים במגע. פגשתי אלפים רבים מכם וריגשתם אותי עד מאוד, אני יכול להגיד לכם דבר אחד, בעזרת השם נעשה יחד, ביחד נעשה ונצליח". נתניהו פונה גם, במרומז לוועדת הבחירות ודורש שמירה יתרה על טוהר הבחירות: "אנחנו מבקשים טוהר בחירות מלא".

נתניהו בנאום מקש פיוס בחברה הישראלית

נתניהו פונה לכל העם ומדבר בנאום לכל אזרחי ישראל ובנאום פייסני אומר לכולם: "המדינה היא של כולם ואני אדאג לכולם כמו שעשיתי כל חיי" אומר נתניהו. "נעשה כל זאת בערבות הדדית מתוך הכרה שיש לנו מדינה אחת, גורל אחד ועתיד אחד", נתניהו מוסיף ומבקש מתומכיו להיות שותפים להורדת הלהבות: "אני מתכוון לעשות יחד איתכם, אנחנו נפעל להורדת הלהבות בשיח הציבורי, להשבת השלום הפנימית בתוכינו".

אבטחה של ראש ממשלה

נתניהו זוכה כבר להבטחה מורחבת כמו ראש ממשלה, כך על פי דיווחים. כשכבר בדרכו למטה הבחירות של הליכוד לנאום, זכה נתניהו להבטחה מורחבת ונראה כי בשב"כ לא לוקחים סיכונים ומרחיבים את האבטחה לרמה של אבטחת ראש ממשלה.