לא מרים ידיים: פייסבוק הסירה את הפוסט של אסא כשר וכך הוא הגיב

הפוסט החריף שפרסם הפרופסור הוותיק וזוכה פרס ישראל אחרי היוודע תוצאות הבחירות גרם לפייסבוק להסיר אותו, כשר פרסם פוסט חדש וכתב: "מי שרוצה לראות אותו מוזמן לפנות אליי במייל ולקבלו. כל טוב"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/11/22 20:25 ט בחשון התשפג

לא מרים ידיים: פייסבוק הסירה את הפוסט של אסא כשר וכך הוא הגיב
פרופסור אסא כשר, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הפוסט הארוך והבוטה של פרופסור אסא כשר, פרופסור אמריטוס לפילוסופיה באוניברסיטת תל אביב, ממחברי רוח צה"ל וזוכה פרס ישראל, עורר סערה והוסר מפייסבוק. אחרי שהפוסט הוסר, כשר טען כי משתיקים אותו וכתב לעוקביו את כתובת המייל שלו שם ניתן לקבל את הפוסט שהוסר.

"מנגנוני ההשתקה התחילו לפעול"

"לפני כמה שעות פרסמתי פוסט בעקבות הבחירות", פתח כשר. "אחד המגיבים כתב לי שיתלונן על הפוסט בפני פייסבוק. מנגנוני ההשתקה התחילו לפעול. כנראה שהתלונה התקבלה והפוסט שלי הוסר. מי שרוצה לראות את הפוסט שלי ואינו יכול מוזמן לפנות אליי במייל ולקבלו. כל טוב".

כזכור, כשר כתב כי "דמותו של העם היהודי, המוכרת לנו מילדותנו, מן החינוך שקיבלנו, מן החיים שהיכרנו, מן הסיפורים ששמענו, אינה הדמות הנוכחית", ופירט על שתי המוטציות של העם היהודי שאנו חוזים בהם, לדבריו: המוטציה החרדית והמוטציה הלאומנית.

הוא חתם את דבריו באמירה החריפה כי "העם היהודי שאלה פניו אינו העם היהודי שלי, אינו העם היהודי שאני מעוניין להימנות על בניו. אני נשאר אדם בעל מוצא יהודי. תמיד אהיה כזה. המוצא שלי והזהות שלי הם היהדות הבריאה שקדמה למוטציות החולניות, הממאירות, הגסות והדוחות, שלנגד עינינו".


(סמוטריץ' חוגג עם התומכים את ההישג של הציונות הדתית)