דודי אמסלם לא מוותר לנתניהו: "תיק המשפטים או שלא אכנס לממשלה"

חבר הכנסת שהגיע למקום החמישי בפריימריז הליכוד דורש את תפקיד שר המשפטים ומצהיר כי לא יכנס לממשלה בלי שימונה לשר המשפטים: "מערכת המשפט היא חשובה למדינה, חשובה לעם ישראל. אנחנו הולכים לתקן אותה. היא עקומה היום ברמות בלתי נתפסות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/08/22 21:42 ד באלול התשפב

דודי אמסלם לא מוותר לנתניהו: "תיק המשפטים או שלא אכנס לממשלה"
אמסלם, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מערכת היחסים של יושב ראש הליכוד נתניהו וחבר הכנסת דודי אמסלם ידעה עליות ומורדות. במהלך השנים האחרונות היו להם כמה וכמה תקריות, כאשר בשיאן נתניהו התנער מאמירותיו של אמסלם על נשיאת בית המשפט העליון, דבר שגרם לשבר גדול ביניהם.

האיום של אמסלם

בפריימריז האחרונים בליכוד זכה אמסלם במקום החמישי, ויש לו מסר חד לנתניהו. "אם אני לא אהיה שר משפטים - אני לא אכנס לממשלה", הוא ואמר בראיון לחדשות 13. "מערכת המשפט היא חשובה למדינה, חשובה לעם ישראל. אנחנו הולכים לתקן אותה. היא עקומה היום ברמות בלתי נתפסות. הוועדה לבחירת שופטים צריכה להיות מורכבת רק מפוליטיקאים. צריכים להיות שרים וחברי כנסת".

אמסלם ונתניהו

אמסלם ונתניהו | צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

הוא מוסיף: "אני אמנה יועץ משפטי שיעזור לי לתפקד. החוק הצרפתי יעבור גם הוא. החוק הזה הכרחי למדינת ישראל. החוק יקבע כי ראש ממשלה אותו רוצים לחקור - לא יוכל להיחקר בתקופת כהונתו. אם אני לא אהיה שר משפטים, לא אהיה שר אחר. אני חושב שצריך לעשות את העבודה".

בנוסף, את היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה כינה "שפוטה של סער. לא מתאימה ולא ראויה", הוא אף קרא "להעיף אותה". "אני לא מתכוון להיכנס לממשלה שלא מתכוונת לטפל בכל נושא ולתקן את מערכת שלטון החוק. היום זה הדבר הכי מעוות, הכי עקום, הכי מסוכן למדינת ישראל. אני רואה בזה סכנה קיומית למדינה".