בחירות 2022

יושב ראש ועדת חוץ ובטחון: "גם היטלר עלה לשלטון בצורה דמוקרטית"

מערכת הבחירות מגיעה לישורת האחרונה, וחבר הכנסת רם בן ברק מנפק עוד אמירה מעוררת מחלוקת | "אחד החוקים הראשונים שהיטלר עשה היה לבטל את בית משפט העליון; אנחנו צריכים לשמור על הדמוקרטיה שלנו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/10/22 19:02 ד בחשון התשפג

יושב ראש ועדת חוץ ובטחון: "גם היטלר עלה לשלטון בצורה דמוקרטית"
רם בן ברק, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ביום שלישי ייפתחו הקלפיות, ולקראת פתיחתן חברי הכנסת במאמצים אחרונים לשפר עמדות. באירוע שבתרבות בבאר שבע, אמירה מקוממת של חבר הכנסת רם בן ברק מיש עתיד. "להבדיל אלף הבדלות ואני לא משווה את זה לשום דבר, שלא יצטטו אותי", הקדים יושב ראש ועדת חוץ ובטחון, הקדמה שלא מנעה את הסערה.

הרמיזה לסמוטריץ': "היטלר ביטל את מערכת המשפט"

"היטלר עלה לשלטון בצורה דמוקרטית. הוא נבחר בצורה דמוקרטית ואחד החוקים הראשונים שהוא עשה היה לבטל את בית משפט העליון", אמר יושב ראש ועדת חוץ ובטחון ברמיזה לרפורמה במערכת המשפט שמציעה הציונות הדתית.

"אחרי זה הוא עשה את כל החוקים האחרים שהביאו את גרמניה למה שהם הביאו. ואנחנו צריכים לשמור על הדמוקרטיה שלנו. והחיבור הזה בין מפלגה גזענית ואנטי דמוקרטית של בן גביר וסמוטריץ' בחיבור לבנאדם שאנחנו רואים שלאורך הזמן שהוא מוכן לעשות כמעט הכל כדי להיחלץ מהמשפט, ושייתן להם לעשות מה שהם רוצים - החיבור הזה הוא מסוכן וצריך למנוע אותו", הוסיף בן ברק.

תגובת בן ברק: "לא משווה ולעולם לא אשווה"

לאחר הסערה שהתעוררה, הוא פרסם הבהרה בחשבון הטוויטר שלו: "שיהיה ברור - אני לא משווה ולעולם לא אשווה אף אחד במדינת ישראל ובעולם להיטלר. הניסיון להציג זאת כהשוואה הוא לא נכון וצר לי אם מישהו מנסה להציג זאת כך".