בחירות 2022

שקד עונה להצעה של הליכוד: "אין לי בית אחר"

בעקבות הפרסום כי בליכוד מנסים להביא לפרישה מתואמת של שקד מהתמודדות בבחירות ובתמורה הם יקבלו אותה חזרה לימין, שרת הפנים מתכוונת לרוץ עד הסוף: " גם נתניהו רואה את הסקרים שבהם אני מתחזקת, ביחד נקים ממשלת ימין יציבה ל-4 שנים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/10/22 11:24 ג בחשון התשפג

שקד עונה להצעה של הליכוד: "אין לי בית אחר"
איילת שקד, צילום: מתוך "הנבחרות" , באדיבות כאן 11

בחירות 2022: בליכוד קיים קו של מתקפה נגד שרת הפנים ויו"ר מפלגת הבית היהודי, איילת שקד תחת הקמפיין "איילת לא עוברת". על פי פרסום של העיתנואית של חדשות 12, דפנה ליאל בליכוד מנסים להביא לפרישה מתואמת של שקד מהמירוץ, והבטיחו לה כי אם היא תפרוש הם ידאגו לה שתתקבל בחזרה לימין.

בעקבות הפרסום של ליאל, הגיבה שקד בחשבון הטוויטר שלה ואמרה כי היא לא מתכוונת לפרוש. "אני כבר בימין, אין לי בית אחר. גם נתניהו רואה את הסקרים שבהם אני מתחזקת, ביחד נקים ממשלת ימין יציבה ל-4 שנים", כתבה יו"ר הבית היהודי.

נתניהו ושקד

נתניהו ושקד צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שקד אופטימית: "עוד ועוד אנשים מצטרפים אלינו"

מי שמצבה בסקרים לא מזהיר ועדיין רחוקה מלעבור את אחוז החסימה, היא שרת הפנים, איילת שקד שעומדת בראש הבית היהודי. למרות זאת, בריאיון לרדיו 103 הבוקר (ו'), הביעה שקד אופטימיות וטענה כי ישנה מגמה של עלייה בקרב המצביעים למפלגתה.

בסקר פנימי שערכו הבית היהודי אצל מנחם לזר, הבית היהודי עומד על %2.8. "זה חצי מאחוז החסימה. מנדט זה 35 אלף איש, זאת אומרת שחצי אחוז זה בערך 20 אלף, וכל הזמן עוד ועוד אנשים מצטרפים אלינו או חוזרים הביתה", אמרה שקד.

עוד הוסיפה ואמרה כי "אנחנו לאורך כל מערכת הבחירות מסבירים למה דווקא רק עם הבית היהודי תעבור את אחוז החסימה תוקם ממשלה - אנחנו על אותו מסר כל הזמן. בסקרים לנתניהו אין 61, יש לו 59־60, רק אם אנחנו עוברים".

שקד על סמוטריץ':  לא מדברת איתו כבר שנה וחצי

על הקשר שלה עם יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', אמרה שקד כי למרות שהיא כבר לא מדברת איתו תקופה, עדיין היא מוכנה לשבת איתו בממשלה הבאה. "עם סמוטריץ' אני לא מדברת כבר שנה וחצי, יותר נכון הוא הפסיק לדבר איתי. אין לי בעיה לשבת עם כל בן אדם, לדבר איתו, למרות שיש פערים תמיד יש על מה לדבר"ף אמרה שרת הפנים.

שקד וסמוטריץ

שקד וסמוטריץ' בזמנים אחרים צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

שקד שיתפה על השיחה הקשה עם יו"ר הציונות הדתית ערב הקמת הממשלה הקודמת. "הייתה שיחה קשה בשלהי תקופת הקמת הממשלה הקודמת, באתי להיפגש איתו ואמרתי לו 'תקשיב, אין ברירה, בוא אנחנו נחתום עם נתניהו, ננסה להקים ממשלה'. הוא לא הסכים, ואמרתי לו 'בוא תצטרף לממשלת השינוי ואז לא נצטרך את הערבים', הוא גם לא הסכים, ואז הוא אמר שאם נקים את הממשלה זה יהיה נתק, ומאז לא דיברנו", אמרה יו"ר הציונות הדתית.