דרמה בבג"צ: עמיחי שיקלי יוכל להתמודד ברשימת הליכוד

הסאגה שלא נגמרת הגיעה אל קיצה? בית המשפט העליון הכריע ברוב ברור כי עמיחי שיקלי יוכל להתמודד ברשימת הליכוד לאחר ששוריין בה ונפסל על ידי יושב ראש ועדת הבחירות: "הצדק נעשה" | גם סילמן לא נפסלה ותוכל להתמודד

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/10/22 11:20 יד בתשרי התשפג

דרמה בבג"צ: עמיחי שיקלי יוכל להתמודד ברשימת הליכוד
שיקלי בבית המשפט, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ניצחון לשיקלי ולליכוד: חבר הכנסת הפורש מימינה יוכל להתמודד ברשימת הליכוד לאחר ששוריין בה ונפסל. כזכור, ההחלטה של יו"ר ועדת הבחירות השופט יצחק עמית, לקבל את העתירה של מפלגת מרצ ולפסול את ריצתו עוררה תגובות נזעמות בגוש הימין ובליכוד הגיבו ואמרו כי הם "רואים בהחלטה האבסורדית הזאת פגיעה חמורה בדמוקרטיה".

8:1 לטובת שיקלי

כאמור, היום (א') נמסרה ההודעה על ההחלטה אך בשל לוח הזמנים הצפוף הנימוקים ינתנו בהמשך. שיקלי בירך על ההחלטה: "מברך על החלטת השופטים, הצדק נעשה. עכשיו עם הפנים קדימה לניצחון הליכוד והמחנה הלאומי!". בדיון בחמישי התנצל שיקלי על אמירותיו נגד מערכת המשפט, אחרי שבתחילה סרב. הוא אמר כי "הכוונה הייתה להעביר ביקורת, חלק מהדברים שאמרתי היו לא עניינים, לגופו של אדם, ועל כך אני מצר".

שיקלי בדיון

שיקלי בדיון צילום: עמיאל ירחי

בהודעה של בג"צ נכתב: בית המשפט החליט ברוב דעות של הנשיאה חיות, המשנה לנשיאה  פוגלמן, השופט סולברג, השופטת ברק-ארז, השופטת ברון, השופט מינץ, השופט אלרון והשופטת וילנר, כנגד דעתו החולקת של השופט גרוסקופף, לקבל את הערעור ולקבוע כי חבר הכנסת לשעבר עמיחי שיקלי רשאי להתמודד ברשימת 'הליכוד בהנהגת בנימין נתניהו לראשות הממשלה' בבחירות לכנסת ה-25".

גם סילמן אושרה

חברת כנסת נוספת מימינה שהוגשו נגדה בקשות לפסילה היא עידית סילמן. הבקשה של מרצ נמשכה לאחר שהשופטים הבהירו כי היא לא תתקבל, אל של התנועה לאיכות השלטון נשארה על כנה לאחר שהם סירבו למשוך אותה. השופטים דחו אותה פה אחד.