זעם במערכת הפוליטית: השרה מרב מיכאלי תקיים מסיבת עיתונאים בשבת

שרת התחבורה תחנוך את קו המטרונית החדש בחיפה בנסיעתו הראשונה בשבת | מתן כהנא: "אני תוהה האם כל עניינה הוא לתקוע אצבע בעין של מי שלא חושב כמוה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/10/22 19:13 יא בתשרי התשפג

זעם במערכת הפוליטית: השרה מרב מיכאלי תקיים מסיבת עיתונאים בשבת
מרב מיכאלי, צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

במהלך ראיון ב"פגוש את העיתונות", הצהירה שרת התחבורה, מרב מיכאלי כי הרכבת הקלה תפעל בשבת, והסבירה כי הסוגיה הזאת נמצאת בהסכם הקואליציוני שלה מול ראש הממשלה יאיר לפיד. היום (ה') הודיעה מיכאלי כי היא תחנוך את קו המטרונית החדש בחיפה בנסיעתו הראשונה בשבת.

שרת התחבורה הודיעה כי היא תגיע בשבת לחנוך את נסיעתה הראשונה של קו המטרונית 5א בחיפה, שמתחיל לפעול מחר  ויפעל גם החל מהשבת הקרובה במסלול מצומת יגור ונשר עד לבית החולים רמב"ם. הקו מחבר בין בית החולים רמב"ם, מרכז העיר חיפה, מרכז ביג בצ'ק פוסט, העיר נשר וצומת יגור ויפעל גם בשבת. 

נעם: הדבר היחיד שמעניין אותה הוא להפוך את המדינה היהודית למדינת כל אזרחיה

השר לשירותי דת לשעבר, מתן כהנא, הגיב בחשבון הטוויטר שלו על החלטת שרת התחבורה לחנוך את המטרונית בחיפה בשבת הקרובה: "אני תוהה האם מרב מיכאלי היא שותפה עתידית להסדרת יחסי דת ומדינה בהסכמות רחבות, או שכל עניינה הוא לתקוע אצבע בעין של מי שלא חושב כמוה".

במפלגת נעם תקפו בחריפות את שרת התחבורה מרב מיכאלי לאחר שהיא הודיעה כי תחנוך את קו המטרונית החדש בשבת: "הדבר היחיד שמעניין את שרת התחבורה הוא להפוך את המדינה היהודית למדינת כל אזרחיה. בשביל לקושש עוד כמה קולות כדי לעבור את אחוז החסימה, מיכאלי שוברת שיא חדש ומשתמשת בתפקידה כשרה כדי לבזות את השבת. גם את זה נתקן כשתקום ממשלה יהודית-לאומית".

מתן כהנא

מתן כהנא צילום: Avshalom Sassoni‎‏/Flash90

חבר הכנסת מהליכוד, שלמה קרעי תקף בחריפות את מיכאלי ואף הביא הלכה מהרמב"ם: "תתביישי מיכאלי, את קונה לך מקום בשורה הראשונה עם גדולי עוכרי ישראל מאז ומעולם. שחורים בגדייך ושחורה נשמתך. לכי".

קרעי

קרעי צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מרב מיכאלי הודיעה בשידור חי: "הרכבת הקלה בתל אביב תפעל בשבת"

כאמור, מיכאלי הצהירה כי הרכבת הקלה תפעל בשבת. "זה נמצא בעבודה שעשיתי במשרד התחבורה כל השנה, זה נמצא בכל ישיבת סיעה כל שבוע, כשנשאלתי ואמרתי שאני עובדת על זה, אתם יודעים בדיוק מה מנע את זה, ועכשיו זה לא מונע את זה. זאת החלטה שלי כשרת התחבורה", אמרה בראיון בפגוש את העיתונות.

"עד היום רציתי לשמור על הקואליציה ואכן שמרתי על הקואליציה, עכשיו אין קואליציה לשמור עליה, ויש חובה אזרחית לציבור הישראלי שהיא כל כך גדולה. אף ממשלה לא תקח עכשיו אחורה שום החלטה בנושא תחבורה ציבורית בשבת, כי זה פוגע בהכי חלשות וחלשים במדינת ישראל. אני לא נזכרתי בזה עכשיו, זאת עבודת מטה שנעשתה ויש הרבה דברים עוד שנמצאים במשרד המשפטים".

מיכאלי הדגישה כי "ההחלטה על הרכבת הקלה זו לא החלטה שצריכה לא כנסת ולא ממשלה. זאת החלטה של שרת התחבורה. ושר תחבורה הבא לא יהפוך את זה משום שהרכבת כבר יצאה מהתחנה, הוא לא יהפוך את זה משום שזה הדבר הנכון לעשות. אני קיבלתי החלטה ודואגת שבעוד שנה הרכבת הקלה תסע בשבת ואין ממשלה שתקח אחורה את ההחלטה הזאת. אני אומרת לכם את זה בוודאות".