בן גביר לא חושש מהאמריקנים: "לפיד עובר משגריר לשגריר ומסית נגדי"

אחרי פרסום הידיעה כי האמריקנים חוששים מעלייתו של יושב ראש עוצמה יהודית, בן גביר טוען כי ראש הממשלה הוא העומד מאחורי הפרסומים: "הוא הופך אותנו לרפובליקת בננות, הוא מזמין התערבות אמריקאית. זה חמור מאוד"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/09/22 13:07 ד בתשרי התשפג

בן גביר לא חושש מהאמריקנים: "לפיד עובר משגריר לשגריר ומסית נגדי"
בן גביר, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

איתמר בן גביר לא מתרגש. אחרי הפרסום של אריאל כהנא בישראל היום שציטט גורמים בכירים בממשל האמריקני הטוענים כי הם מודאגים מעלייתו של בן גביר, הוא מגיב. "אני חושב שמי שעומד מאחורי הדברים האלה זה לא אחר מאשר יאיר לפיד", אמר בראיון ל-103FM.

האזינו:

"סגן נשיא ארה"ב שראה אותי בחברון חיבק אותי"

הוא הוסיף: "יאיר לפיד וזה אנחנו יודעים לא מהיום, הולך ועובר בקרב גורמים דיפלומטיים בעולם כולו ולפי המידע שאני מקבל, לא רק אני, כל אנשי הגוש, הוא מפציר באותם גורמים לפעול נגד ממשלת הימין. כולם יודעים שאני היום ציר מרכזי".

באשר לטענות כי ישנם גורמים אמריקאים שרואים בקיומו של בן גביר בממשלה כבעיה, תקף: "להגיד 'זה יכול להיות בעיה', מי בעיה? איפה בעיה? סגן נשיא ארה"ב שראה אותי בחברון חיבק אותי, פומפאו, אנשי טראמפ שאני נפגש איתם? אני טוען ואומר את זה בצורה ברורה - יאיר לפיד, ראש ממשלת ישראל, עובר משגריר לשגריר, מסית נגד איתמר בן גביר, ממשלת הימין. אני אומר דבר אחד - הוא הופך אותנו לרפובליקת בננות. אין תקדים שראש ממשלה במדינת ישראל מזמין התערבות אמריקאית, אין דבר כזה. זה חמור מאוד, ראש ממשלת ישראל לא יכול להזמין גורמים פוליטיים להתערב בבחירות. תראו מה קורה כאן".

לפיד נזכר באחותו

לפיד | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ומה חושב נתניהו?

בן גביר סיפר על שיחותיו עם נתניהו: "יש לי לא מעט שיחות עם נתניהו, אני יכול להגיד בצורה די מפורשת שהוא רוצה להקים ממשלת ימין מלא מלא, אבל כדי שלא תהיה אי הבנה, אני מסכים לדבר אחד - הבחירות כאן יגזרו על זה שכמה אנחנו נקבל. אם הציונות הדתית ועוצמה יהודית יהיו חזקות אנחנו נרכיב את ממשלת הימין, אם נהיה חלשים אני לא אתפלא על אופציות כאלה ואחרות".

"מהצד של נתניהו אומרים שהם לא מכירים שום אינדיקציה לזה. בלשכת נתניהו אומרים שזה קשקוש בכלל אבל אני אומר לך עוד דבר - נתניהו מכחיש, הוא אומר לי 'איתמר אני רוצה ממשלת ימין, לעשות כאן שינויים, להביא ביטחון לתושבי מדינת ישראל', הדגיש.

לסיום, הבהיר חבר הכנסת כי רצונו הוא אחד: "רוצה להיות שר משפיע, לדאוג לביטחון של האזרחים ברחובות, לדאוג לחסינות לחיילים שלנו, לעשות שינויים במערכת המשפט, להפוך להיות בעלי הבית של מדינת ישראל".