בתמורה לשיריון: זה מה שמיכל שיר הבטיחה ליאיר לפיד

חברת הכנסת שוריינה במפלגתו של ראש הממשלה בעקבות הבטחתה כי אם הממשלה תתפרק - היא תצביע בעד פיזורה המביא לחילופים בין בנט ולפיד | יש עתיד: "הצטרפותה לרשימתנו משמחת אותנו מאוד"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/09/22 21:39 ג בתשרי התשפג

בתמורה לשיריון: זה מה שמיכל שיר הבטיחה ליאיר לפיד
ח"כ מיכל שיר, צילום: דוברות הכנסת

חברת הכנסת מיכל שיר, עברה מהליכוד לתקווה חדשה, ולפני חודשיים עברה למפלגתו של ראש הממשלהיאיר לפיד. שיר הסבירה את סיבת המעבר ואמרה כי זהו מהלך פוליטי דרמטי שיוביל לקץ שלטונו של בנימין נתניהו. רבים לא הבינו איך חברת הליכוד עברה למפלגה היריבה, יש עתיד.  על פי דיווח של הפרשנית הפוליטית של חדשות 12, דפנה ליאל, פורסם מה הסיבה למעבר.

מקור פוליטי סיפר כי ערב פיזור הממשלה, עוד לפני שבנט ולפיד פירקו את הממשלה בתיאום, חיפש לפיד חבר כנסת מהצד של בנט שיצביע עם סילמן ויבטיח את כהונת לפיד כראש ממשלת המעבר. לדברי אותו מקור לפיד ושיר היו מתואמים בעניין וזה מה שיכול להסביר את מיקומה הגבוה ביותר ביש עתיד, במקום ה-13.

יש עתיד |

יש עתיד | צילום: Gideon Markowicz/Flash90

מיש עתיד נמסר (גם מטעמה של שיר): "מיכל שיר היא חברת כנסת מצויינת והצטרפותה לרשימת יש עתיד משמחת אותנו מאוד".

מיכל שיר לפעילי יש עתיד: כמי שבאה מהצד השני, אתם האור

במהלך אירוע ההשקה של 'יש עתיד, נצפתה חברת הכנסת לשעבר מיכל שיר כשהיא אומרת לפעילי יש עתיד: "כמי שבאה מהצד השני, אתם זה האור, נחזיר את המדינה למקום הטוב שהיא צריכה להיות בו". את הדברים אמרה שיר לאחר שהיא הודיעה כי היא מתפטרת מהכנסת, זאת בשל החלטתה לעזוב את מפלגת תקווה חדשה ולהתברג ברשימת יש עתיד לבחירות הקרובות.

ביום המעבר, כתבה שיר: "אני מצטרפת היום לראש הממשלה יאיר לפיד ולמפלגת יש עתיד שהיא הכוח הפוליטי המרכזי אשר עומד כחומה בצורה מול מי שמנסה לפרק אותנו מבפנים".

יאיר לפיד מיהר להגיב לחברה החדשה של מפלגתו: "מברך את חברת הכנסת מיכל שיר על הצטרפותה ליש עתיד. מיכל היא ח"כ מצוינת וחרוצה עם ניסיון רב. יש לפנינו עבודה רבה. נמשיך לעבוד ביחד לטובת אזרחי ישראל".