נתניהו תוקף את נאום שתי המדינות של לפיד: "חולשה, תבוסה והרכנת ראש"

יושב ראש הליכוד נתניהו בתגובה חריפה אחרי הנאום של ראש הממשלה יאיר לפיד בעצרת האו"ם: "שמענו נאום שכולו חולשה, תבוסה והרכנת ראש; לפיד לא עושה כלום" 

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/09/22 19:54 כו באלול התשפב

נתניהו תוקף את נאום שתי המדינות של לפיד: "חולשה, תבוסה והרכנת ראש"
נתניהו. , צילום: פלאש 90, יונתן סינדל

סערה אחרי הנאום של ראש הממשלה יאיר לפיד באו"ם שהחזיר לסדר היום את פתרון שתי המדינות. ראש הממשלה לשעבר תקף את לפיד: "הערב שמענו נאום שכולו חולשה, תבוסה והרכנת ראש".

נתניהו: "לפיד מכניס את ישראל ישר לתוך הבור הפלסטיני"

נתניהו המשיך: "אחרי שממשלת הימין בראשותי הורידה את המדינה הפלסטינית מסדר היום העולמי, אחרי שהבאנו 4 הסכמי שלום היסטוריים עם מדינות ערב שעקפו את הווטו הפלסטיני, לפיד מחזיר את הפלסטינים לקדמת הבמה העולמית ומכניס את ישראל ישר לתוך הבור הפלסטיני. לפיד כבר אמר בעבר שהוא מוכן ״לפנות 90,000 ישראלים כדי להקים מדינה פלסטינית״. עכשיו הוא מתכוון לתת להם מדינת טרור בלב הארץ, מדינה שתאיים על כולנו".

"אז אני מודיע לך לפיד: אני וחבריי לא נאפשר זאת. לא ניתן להקים חמאסטן על גבול כפר סבא, פתח תקווה ונתניה. לא נחזיר את ישראל לאסון אוסלו. לפיד מסכן את עתידנו וקיומנו גם בנושא הפלסטיני וגם בנושא איראן".

לפיד: "השלום אינו חולשה"

כזכור, לפיד אמר בנאומו כי "הסכם עם הפלשתינים, המבוסס על חזון שתי מדינות לשני עמים - הוא הדבר הנכון לביטחון ישראל, לכלכלה הישראלית ולעתיד ילדינו. השלום אינו פשרה, היא ההחלטה האמיצה ביותר שאנחנו יכולים לקבל. השלום אינו חולשה, הוא מגלם בתוכו את כל עוצמתה של הרוח האנושית. מלחמה היא כניעה לכל מה שרע בנו, השלום הוא נצחונו של כל מה שטוב".

נתניהו סיים: "בזמן שאיראן דוהרת להסכם גרעין שמסכן את עצם קיומה של מדינת ישראל, לפיד לא עושה כלום. במשך יותר משנה הוא נרדם בשמירה. בניגוד אלינו, לפיד לא נלחם נגד איראן בקונגרס האמריקני, בתקשורת האמריקנית, בסנאט האמריקני. הוא לא עשה כלום".