עורקת בפעם השניה: חברת הכנסת מתקווה חדשה עוברת ליש עתיד

חברת הכנסת מיכל שיר החליטה לעבור למפלגתו של יאיר לפיד, וסיכמה: "נפלה בחלקי הזכות להיות חלק מהמהלך הפוליטי הדרמטי שהוביל לקץ שלטונו של בנימין נתניהו" | לפיד בירך: "חברת כנסת מצוינת וחרוצה עם ניסיון רב. יש לפנינו עבודה רבה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/07/22 15:08 ג באב התשפב

עורקת בפעם השניה: חברת הכנסת מתקווה חדשה עוברת ליש עתיד
מיכל שיר עורקת פעם נוספת, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

חברת הכנסת מיכל שיר, עד היום (א') חברת מפלגת תקווה חדשה, עוברת מפלגה פעם נוספת: "אני מסיימת היום תקופה מרתקת עם חברי גדעון סער. נפלה בחלקי הזכות להיות חלק מהמהלך הפוליטי הדרמטי שהוביל לקץ שלטונו של בנימין נתניהו", כתבה בחשבון הטוויטר שלה.

על ההמשך היא אמרה: "אני מצטרפת היום לראש הממשלה יאיר לפיד ולמפלגת יש עתיד שהיא הכוח הפוליטי המרכזי אשר עומד כחומה בצורה מול מי שמנסה לפרק אותנו מבפנים".

יאיר לפיד מיהר להגיב לחברה החדשה של מפלגתו: "מברך את חברת הכנסת מיכל שיר על הצטרפותה ליש עתיד. מיכל היא ח"כ מצוינת וחרוצה עם ניסיון רב. יש לפנינו עבודה רבה. נמשיך לעבוד ביחד לטובת אזרחי ישראל".

מיכל שיר בכנסת

מיכל שיר בכנסת | צילום: Olivier Fitoussi/Flash90     

הדרך הפוליטית של מיכל שיר:

לאחר שחרורה מצה"ל לקחה מיכל שיר חלק בהקמת מחלקת פניות הציבור של הליכוד. בהמשך, הייתה דוברת בוועדת הכנסת ועבדה בלשכתו של בנימין נתניהו, בה הקימה את מערך התקשורת לקראת הבחירות המקדימות בליכוד בשנת 2002, מול אריאל שרון.

שיר יצגה את ישראל במשלחות רשמיות לאיחוד האירופי וייסדה את "המרכז הישראלי להכשרה פוליטית". היה זה הגוף הראשון בישראל להכשרת יועצים למקצועות כנסת, ממשלה וגופי התקשורת. כמו כן הייתה יועצת פוליטית של גדעון סער.

בבחירות לכנסת ה-21 שובצה במקום ה-29 ברשימה כנציגת מחוז תל אביב, ונכנסה לראשונה לכנסת. בבחירות לכנסת ה-22, לאחר צירוף מפלגת "כולנו" לרשימת הליכוד, שובצה במקום נמוך יותר, 31 ברשימה, ונבחרה פעם שניה לכנסת.

בפריימריז לראשות הליכוד שנערכו בשנת 2019, הייתה הראשונה לתמוך בגדעון סער, ובמאי 2019 מתחה ביקורת על כוונת ראש הממשלה דאז בנימין נתניהו לתקן את חוק החסינות.

ב-22 בדצמבר 2020 שיר הודיעה על התפטרותה מהכנסת על מנת להצטרף למפלגת תקווה חדשה בראשותו של גדעון סער. שיר שובצה במקום התשיעי ברשימה אך המפלגה זכתה בשישה מנדטים בלבד ושיר נישארה בחוץ. עם התפטרותו של גדעון סער במסגרת החוק הנורווגי נכנסה במקומו לכנסת. היום כאמור, שיר עזבה את סער לטובת לפיד.