ארגונים יהודיים בארצות הברית טוענים: בנט דורש סכומי עתק עבור הרצאות

לפחות שני ארגונים יהודיים בארצות הברית, פנו ללשכת ראש הממשלה החליפי בבקשה להרצאה, והופתעו לגלות כי השכר אותו הוא דורש להרצאה מגיע עד לכדי 100 אלף שקלים

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/09/22 09:38 כז באלול התשפב

ארגונים יהודיים בארצות הברית טוענים: בנט דורש סכומי עתק עבור הרצאות
בנט, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

אחרי שנה במשרד ראש הממשלה, החליט לפני כחודשיים וחצי נפתלי בנט שלא להתמודד בבחירות לכנסת ה-25. בנט ממעט להתבטא באופן מאז נכנס יאיר לפיד ללשכת ראש הממשלה, אולם לאחרונה קולו נשמע מעט יותר ברקע המדיניות השנויה במחלוקת אותה מקדם חברו לפיד. 

"פעילות מפוקפקת"

בנט מיוצג על ידי סוכן בארצות הברית שהחל להציעו כדובר בפני ארגונים יהודיים. ב"ג'רוזלם פוסט" פורסם אמש (ה') כי העלות להרצאה עומדת על 100 אלף דולרים. על פי הדיווח, סוכן הכישרונות ג'יימי בלאק, המייצג את בנט, פנה לכאורה למספר ארגונים יהודיים בתפוצות, ואלה הגישו קודם לכן בקשה רשמית ללשכתו הממשלתית של בנט. אלא שלאחר פנייתם קיבלו הארגונים מייל תשובה או לחלופין שיחת טלפון מבלאק עצמו. על פי הפרסום, לפחות שתי הצעות מחיר נשלחו על יד בלאק ומטעמו של בנט, והגיעו עד לגובה של 100 אלף דולרים כל אחת.

"מבחינה חוקית, כרגע אסור לבנט לעבוד בעבודה אחרת", הסביר תומר נאור, ראש המחלקה המשפטית של התנועה לאיכות השלטון בישראל. "זו פעילות מפוקפקת ביותר", מסר לעיתון עובד מדינה ישראלי בכיר לשעבר, "שר מכהן לא צריך לבחון דרכים בהן הוא יכול להרוויח כסף, גם אם זה בזמן שהוא עוזב את תפקידו".

"מעולם לא לקח שקל לכיסו תמורת נאום"

מטעמו של בנט נמסר בתגובה: "לא עובד עם סוכן, ומיותר לציין כי נסיעותיו לחו״ל לאורך כל עשר שנותיו כנבחר ציבור ישראלי אינן בתשלום ונעשות במסגרת תפקידו במסירות רבה. בנט מעולם לא לקח שקל לכיסו תמורת נאום, הרצאה או כל פעילות אחרת בהיותו שר וראש הממשלה. אכן היו פניות של סוכנים שונים לייצג אותו, אולם כמובן שכרגע הדבר לא עומד על הפרק".

מטעמו של בלאק והסוכנות שבה הוא עובד, נמסר: "דוברי סנטל פארק" נמסר: "הייתי מאוד להוט לייצג את בנט, ואני מנסה לעבוד איתו מאז שסיים את כהונתו כראש ממשלה. על מנת להוכיח את היכולות שלנו, 'דוברי סנטרל פארק' יצרו קשר באופן לא רשמי עם ארגונים יהודיים שונים כדי להכין את הקרקע, ולהיות מוכנים רק אם וכאשר בנט יעזוב את תפקידו. הקשר היה ביוזמת 'דוברי סנטל פארק'. מעולם לא נחתם וכרגע לא נחתם חוזה בין 'דוברי סנטרל פארק' לבנט, וגם לא נקבעה התקשרות מסחרית. בנט הבהיר לי שעד יציאתו מהממשלה הוא אינו יכול לחתום על חוזה עם אף סוכנות".

נזכיר כי בנט עדיין מחזיק במספר תפקידים, בניהם תיק איראן, תיק הדתות וההתיישבות, חבר בוועדת שרים לענייני שב"כ. ותפקיד ראש הממשלה החליפי. 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן