ליברמן נגד לפיד: "כל הדיבורים האלה הם בגדר כניעה לטרור"

שר האוצר ויו"ר ישראל ביתנו יוצא נגד הצהרתו הצפויה של ראש הממשלה בעצרת האו"ם על פתרון שתי המדינות: "הצהרות מן הסוג הזה מצד ההנהגה הישראלית מסייעות לאבו מאזן ומנגנוני הביטחון הפלשתיניים להתחמק מחובתם להיאבק בטרור"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 22/09/22 10:33 כו באלול התשפב

ליברמן נגד לפיד: "כל הדיבורים האלה הם בגדר כניעה לטרור"
לפיד וליברמן, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ראש הממשלה יאיר לפיד ינאם במהלך הערב (ה') בעצרת האו"ם, ועל פי גורם בסביבתו, הנושא הפלשתיני צפוי לעלות מול מנהיגים ומדינאים רבים: "ראש הממשלה ידבר על זה שמדינת ישראל צריכה ללכת לפתרון שתי המדינות. היפרדות מהפלשתינים צריכה להיות חלק מהחזון המדיני, חלק מהתפיסה של תקווה מתוך עוצמה", אמר הגורם. שר האוצר ויו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, יצא הבוקר נגד לפיד.

"על רקע גל הטרור הפלשתיני והאמירות השערורייתיות של אבו מאזן בברלין, כל הדיבורים על הקמת מדינה פלשתינית הם בגדר כניעה לטרור", כתב ליברמן בחשבון הטוויטר שלו. "הצהרות מן הסוג הזה מצד ההנהגה הישראלית מסייעות לאבו מאזן ומנגנוני הביטחון הפלשתיניים להתחמק מחובתם להיאבק בטרור".

לפיד

לפיד | צילום: Marc Israel Sellem/POOL

בנט: "אין מקום למדינה נוספת בין הים לירדן"

ראש הממשלה החילופי נפתלי בנט אמר אתמול בתגובה לדברי לפיד הצפויים כי "אין שום מקום או היגיון להציף מחדש את רעיון המדינה הפלשתינית". בנט אמר כי צריך לומר את הדברים כהווייתם: "אין מקום למדינה נוספת בין הים לירדן. לא רק בשל זכותנו על הארץ. גם ברמה הפרקטית, אין שום היתכנות או תוחלת למהלך מדיני עם הפלשתינים".

"אגב, על מי אנחנו מדברים כשאנחנו מדברים על פלשתינים? על חמאס, שזוכה לתמיכת רוב הפלשתינים? על הג'יהאד האסלאמי? על אבו מאזן שבזמנו הפנוי מכחיש שואה ומשלם לרוצחים? הם עצמם מסוכסכים עמוקות ורחוקים שנות אור ממשילות", תהה בנט. "לכן, סיסמאות ריקות כמו 'שתי מדינות', צריכות להישאר בשנות ה-90, יחד עם הרבה אופנות אחרות שעברו מן העולם". 

בנט | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"לא העלתי בדעתי לפגוש את אבו מאזן"

בנט אמר כי מול הרשות הפלשתינית קיימה ממשלתו תיאום בטחוני, ועשתה ככל שביכולתה להביא לשיפור בתנאי החיים של האוכלוסיה הפלשתינית. "אבל", הדגיש בנט: "כראש ממשלה הבהרתי בכל דרך שמשא ומתן מדיני פשוט לא עומד על הפרק. לא העלתי בדעתי לפגוש את אבו מאזן, שמא יתפתחו ציפיות לא ריאליות שעלולות להביא לאכזבה ולתגובת נגד אלימה, כפי שקרה בעבר".

"ההיסטוריה הוכיחה שתא שטח שאנחנו מפנים - הופך מיד לקן טרור. אזרחי ישראל נמצאים כבר שנים תחת איום טילים ורקטות של חמאס מעזה. נסתדר גם בלי איום דומה על לב המדינה מיהודה ושומרון.  מדינות באזור שמייצאות טרור וחוסר יציבות יש מספיק. אין צורך לברוא עוד אחת, יש מאין".

לסיום אמר ראש הממשלה החלופי: "השנה היא 2022, לא 1993. גם ידידי האמת של מדינת ישראל לא מצפים מאיתנו להתפשר על בטחוננו ועתידנו. אין שום סיבה להתנדב לכך".