שקד: "מעולם לא עזבתי את הימין. עשיתי פי 10 מעשים ימניים מסמוטריץ'"

שרת הפנים שהתנצלה השבוע בפני תומכיה, לא הסכימה להתנצל הבוקר בפני יו"ר הציונות הדתית: "הוא אמר שלא צריך להכניס אותי ואת חברי לבתי הכנסת. זה לא יהודי, זה לא מוסרי, ואם מישהו צריך להתנצל - זה הוא"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 22/09/22 09:25 כו באלול התשפב

שקד: "מעולם לא עזבתי את הימין. עשיתי פי 10 מעשים ימניים מסמוטריץ'"
שקד, צילום: Flash90

שרת הפנים איילת שקד התנצלה השבוע בפני תומכיה וביקשה את סליחתם, במהלך אירוע השקת קמפיין הבית היהודי שנערך בגבעת שמואל. "מבקשת סליחה מהתומכים שלי, מהקהל האהוב שלי, שלבו נשבר כשהצטרפתי למהלך הקמת הממשלה האחרונה", אמרה שקד. הבוקר (ה') שרת הפנים לא הסכימה להתנצל בפני יו"ר הציונות הדתית, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ'.

"עשיתי הרבה יותר ממנו, אין בכלל מה להשוות"

שקד התראיינה על ידי העיתונאים עקיבא נוביק וטלי מורנו ב"כאן ב". במהלך הריאיון פנה נוביק לשקד, ושאל את השרה: "רוצה להתנצל היום בפני בצלאל סמוטריץ' שהתריע בפני מה שאת מכנה היום 'הפרות ההבטחות' ואמר שזו טעות וכי הממשלה לא תשרוד? הוא גם אמר שאת תחזרי לימין, הנה, הוא חזה בדיוק את הדברים וכל השנה אמר לך שאת עושה טעות, והנה את באה ואומרת, 'עשיתי טעויות'". 

"אני מעולם לא עזבתי את הימין", השיבה שקד בתקיפות. "עשיתי פי 10 מעשים ימניים מבצלאל סמוטריץ' שרוב השנים בפוליטיקה מדבר. עשיתי הרבה יותר ממנו, אין בכלל מה להשוות. שיניתי את בית המשפט העליון - כשאני נכנסתי לפוליטיקה בית המשפט העליון היה אקטיביסטי, ליברלי. היום יש שם מחנה שמרני מבוסס".

עוד היא אמרה בתשובתה: "בניתי בהיקפים נרחבים בכל המדינה - גם ביהודה ושומרון וגם בנגב וברמת הגולן, העברתי תקציבים גדולים מאד לרשויות ביהודה ושומרון. בצלאל סמוטריץ' אמר שלא צריך להכניס אותי ואת חברי לבתי הכנסת. זה לא יהודי, זה לא מוסרי, ואם מישהו צריך להתנצל - זה הוא". 

"מי ששותף לממשלה הזאת לא צריך להכניס אותו לבית הכנסת"

נציין כי לפני כחצי שנה אמר סמוטריץ' כי "מי ששותף לממשלה הזאת לא צריך להכניס אותו לבית הכנסת. בהמשך הראיון הוא חידד כי אינו קורא לחברי הקהילות להרחיק אנשים מבתי הכנסת, "זאת התוצאה הטבעית", אמר. 

יום למחרת יו"ר הציונות הדתית הבהיר את דבריו בחשבון הטוויטר שלו: "כולם מוזמנים כמובן לבתי הכנסת. מדהים לראות את מי שחברו לאויבי ישראל כדי לנצח בויכוח פנימי בין אחים בעם היהודי, מחרימים חצי מהעם, בזים לו בכינויי גנאי כמו 'ביביסטים' ו'סמוטריצ'ים', מדברים על אחדות ואז מתקרבנים ובוכים כשהם לא מתקבלים בתשואות בקרב הציבור שלו הם שיקרו והפנו עורף".