יריב אופנהיימר לא לחוץ מבן גביר: "הכהאניזם עוד לא חדר ללב הנוער"

פעיל השמאל בציוץ אופטימי אחרי הבחירות המסורתיות בתיכון בליך ברמת גן | בעוצמה יהודית הסבירו: "בפתק ההצבעה הושמט שמה של עוצמה יהודית ונכתב רק שם הציונות הדתית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/09/22 16:23 כד באלול התשפב

יריב אופנהיימר לא לחוץ מבן גביר: "הכהאניזם עוד לא חדר ללב הנוער"
בן גביר בבליך, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

בכל שנה מקיימים בתיכון בליך שברמת גן מדגם בחירות בו נותנים לתלמידים להצביע בניסיון לגלות מה יהיו תוצאות האמת בבחירות, היום (ג') התקיימו הבחירות המסורתיות, וראש הממשלה יאיר לפיד רשם ניצחון בפער גדול. מפלגת הציונות הדתית קיבלה נתון של פחות מחמישה אחוזים.

יריב נרגע, בעוצמה מבהירים

פעיל השמאל הוותיק יריב אופנהיימר שאב עידוד מהנתון שקיבלה המפלגה במסגרתה מתמודד בן גביר. בציוץ בטוויטר הוא כתב: "צפירת הרגעה (לבנתיים). למרות החיבוק מהתקשורת והסלפיז, בן גביר פסיק בבליך. הכהאניזם עוד לא חדר ללב הנוער הישראלי".

במפלגת עצמה יהודית הסבירו את הנתון וטענו: "בפתק ההצבעה הושמט שמה של עוצמה יהודית, ונכתב רק שם הציונות הדתית – בשונה מהפתק האמיתי אותו ישלשל הציבור לקלפיות ביום הבחירות, בו יופיע שמה של עוצמה יהודית לצד שמו של ח"כ בן גביר. אין לנו ספק כי לו הייתה נכתבת גם עוצמה יהודית, עימה מזוהה חבר הכנסת בן גביר, כמות הקולות לה היינו זוכים הייתה כפולה".

תוצאות האמת בבליך: 

יש עתיד קיבלה 45.1% מהקולות, הליכוד עם 24%, המחנה הממלכתי עם 12.4%, העבודה קיבלה 5% והציונות הדתית 4.6%. צעירים בוערים קיבלו 2.9% מהקולות ומפלגת הבית היהודי של איילת שקד לא נכנסה לגרף.

קבלת הפנים של חבר הכנסת איתמר בן גביר בתיכון בליך

צעירי יש עתיד מסרו אחרי הניצחון: "תלמידי בית הספר קבעו כי ראש הממשלה לפיד צריך להרכיב גם את הממשלה הבאה ולהמשיך לשנות. כמו בבליך, גם אזרחי ישראל רואים שהממשלה הנוכחית עובדת למענם ותתן את האמון לרה״מ ללפיד גם בבחירות הארציות".