בחירות 2022

מדגם הבחירות בתיכון בליך: לפיד ניצח את נתניהו

הבחירות המדומות בתיכון בליך שברמת גן התקיימו היום והתוצאות מפתיעות במיוחד: ראש הממשלה יאיר לפיד קיבל כמעט כפול קולות מנתניהו, בן גביר עם פחות מחמישה אחוזים

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 20/09/22 13:35 כד באלול התשפב

מדגם הבחירות בתיכון בליך: לפיד ניצח את נתניהו
לפיד. , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בכל שנה מקיימים בתיכון בליך שברמת גן מדגם בחירות בו נותנים לתלמידים להצביע בניסיון לגלות מה יהיו תוצאות האמת בבחירות, היום התקיימו הבחירות המסורתיות, וראש הממשלה יאיר לפיד רשם ניצחון בפער גדול. 

תוצאות האמת בבליך: 

יש עתיד קיבלה 45.1% מהקולות, הליכוד עם 24%, המחנה הממלכתי עם 12.4%, העבודה קיבלה 5% והציונות הדתית 4.6%. צעירים בוערים קיבלו 2.9% מהקולות ומפלגת הבית היהודי של איילת שקד לא נכנסה לגרף. 

במפלגת עצמה יהודית מסבירים את הנתון וטוענים: "בפתק ההצבעה הושמט שמה של עוצמה יהודית, ונכתב רק שם הציונות הדתית – בשונה מהפתק האמיתי אותו ישלשל הציבור לקלפיות ביום הבחירות, בו יופיע שמה של עוצמה יהודית לצד שמו של ח"כ בן גביר. אין לנו ספק כי לו הייתה נכתבת גם עוצמה יהודית, עימה מזוהה חבר הכנסת בן גביר, כמות הקולות לה היינו זוכים הייתה כפולה".

קבלת הפנים של חבר הכנסת איתמר בן גביר בתיכון בליך

צעירי יש עתיד מסרו אחרי הניצחון: "תלמידי בית הספר קבעו כי ראש הממשלה לפיד צריך להרכיב גם את הממשלה הבאה ולהמשיך לשנות. כמו בבליך, גם אזרחי ישראל רואים שהממשלה הנוכחית עובדת למענם ותתן את האמון לרה״מ ללפיד גם בבחירות הארציות".