יועז הנדל: זה מתסכל שאני נלחם באחוז החסימה ובן גביר לא

אחרי פירוק השותפות עם שקד, שר התקשורת מגיב בפוסט ארוך ומסכם: "מה שיקרה בבחירות האלה הוא לא עוד סבב אלא מסר לשנים ארוכות. הקמתי את הרוח הציונית מתוך הסכמה על הקמת ממשלת אחדות, יש בינינו פער שלא ניתן לגשר עליו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/09/22 08:43 טו באלול התשפב

יועז הנדל: זה מתסכל שאני נלחם באחוז החסימה ובן גביר לא
יועז הנדל, צילום: Yossi Aloni/Flash90

בהודעה דרמטית שהגיעה באישון ליל מוצאי השבת, הודיעו ראשי רשימת 'הרוח הציונית' על סוף דרכם המשותפת יחד. שר התקשורת, שהמשיך לאחוז בעמדתו שלא להיות האצבע של בנימין נתניהו בממשלת ימין צרה, מגיב בפייסבוק.

"אני מאמין ברוח הציונית"

"אני מאמין ברוח הציונית. מאמין בעם ישראל ובכך שניתן לחלץ אותנו מהבוץ הפוליטי", פתח הנדל. "מאז שנפלה הממשלה האחרונה, אין יצוג לימין שבחר באחדות על פני בחירות נוספות. הימין שהיה בקואליציה התפזר לכל עבר. בנט פרש, תקווה חדשה התפרקה והצטרפה לכחול לבן. ימינה התפרקה. מה שיקרה בבחירות האלה הוא לא עוד סבב אלא מסר לשנים ארוכות".

"אם לאנשי ימין כמוני שדחפו וניסו להחזיק את הממשלה הזאת בכל הכוח אין מספיק תמיכה, לא נצליח להקים ממשלות אחדות בהמשך. זה מסר נוראי למי שמאמין בשלמות העם והארץ. יש ימין נורמלי בישראל שלא מחפש להרוס את מערכת המשפט אלא לתקן אותה, לא שונא שמאלנים אלא רואה בהם שותפים להגנת המולדת שטועים בניתוח המדיני שלהם", ניתח.

לא יכול לאפשר שעל גבי תיווצר אפשרות לממשלה צרה

הוא כתב על החיבור עם שקד: "הקמתי את הרוח הציונית עם איילת שקד מתוך הסכמה על יעד אחד הקמת ממשלת אחדות. יש בינינו פער שלא ניתן לגשר עליו. אם מוכנים לממשלת 61 של מחנה רק ביבי לא תהיה ממשלת אחדות. ובעיני ממשלה צרה של ביבי ובן גביר או השמאל מרכז והמשותפת זה אסון. אני לא יכול לאפשר שעל גבי תיווצר אפשרות שתקום ממשלה צרה שתדיר חצי מהעם ותמשיך את חוסר היציבות".

"יש לזה מחיר וסיכון פוליטי אישי גדול. אני מודע לכך. כך היה כשמנעתי קואליציה עם המשותפת בעבר.
תפקידי להחליט ולא לברוח. לכן אני מאחל לאיילת בהצלחה רבה בכל מה שתעשה, אני ממשיך להוביל את הרוח הציונית לבחירות. זה לא קל ואפילו מתסכל. הימין שלי צריך להיאבק באחוז החסימה ובן גביר לא", שיתף.

הוא סיים: "שנים של הגנה על המולדת וסיכון חיים בשייטת ובמערכת הביטחון, נכונות להאבק על עמדותי ללא קשר למחיר, ובן גביר ללא שירות צבאי, ללא החלטות וביצוע הוא הקול הבולט. אפשר להתבכיין ולומר כמה נורא ואפשר להלחם בזה. זו המציאות, צריך להתמודד איתה. אני מאלה שנלחמים. אני בא לציבור בידיים נקיות, עם תוצאות ותוכניות עבודה ומבקש את אמונו ברוח הציונית. הוא זה שיחליט".


(הנדל ושקד בהשקת המפלגה)