סערת החזירים | מתן כהנא מבקש מעודד פורר: "אנא ממך הסר את הסוגייה מסדר היום"

בעקבות הפרסום כי שר החקלאות עודד פורר מישראל ביתנו פועל להסרת המגבלות על שחיטת חזירים שר הדתות לשעבר מתן כהנא מבקש ממנו לעצור: "תן למדינה להתמקד בסוגיות חשובות ולא בסוגיות מפלגות ומיותרות"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 30/08/22 11:58 ג באלול התשפב

סערת החזירים | מתן כהנא מבקש מעודד פורר: "אנא ממך הסר את הסוגייה מסדר היום"
מתן כהנא, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שר החקלאות עודד פורר ממפלגת ישראל ביתנו פועל להסרת המגבלות על הקמת בתי מטבחיים לחזירים, בטענה כי, "אין כיום טעמים מקצועיים להגבלת בתי מטבחיים", שר הדתות לשעבר מתן כהנא וחבר הכנסת אבי מעוז עלו להתקפה. 

כהנא פרסם בטוויטר בקשה מפורר: "כל עיסוק בעניין דת ומדינה צריך להגיע בהסכמות רחבות.
חזירים זה לא סטטוס קוו ולא הסכמות רחבות. עודד, אנא ממך הסר את הסוגייה מסדר היום ותן למדינה להתמקד בסוגיות חשובות כמן הגרעין האיראני ולא בסוגיות  מפלגות ומיותרות".

"ישראל ביתנו היא תנועת פרוגרס על סטרואידים"

יו"ר מפלגת נעם ח"כ אבי מעוז היה מעט יותר תקיף וכתב: "ממשלת השמאל המכהנת מסוכנת למסורת ישראל. אין דבר הקשור לזהות יהודית ולמסורת ישראל במרחב הציבורי שהם לא יפגעו בו. כמו צירופה של יועצת הרמטכ"ל לענייני מגדר לשעבר שרון ניר לרשימת ישראל ביתנו, שהחלישה את צה''ל על ידי הכנסת ערכים פוסט-מודרניים לצה''ל, כך גם הרצון של השר פורר להרחיב ולהקים בתי שחיטה לחזירים נועד כדי להחליש את המדינה היהודית. ישראל ביתנו היא תנועת פרוגרס על סטרואידים, רק נעם חזקה בכנסת תעמוד בפרץ, ותילחם נגד הטרלול הפרוגרסיבי ותמנע פגיעה בזהותה היהודית של המדינה".