אבי מעוז בהודעה דרמטית: "נעם תתמודד בבחירות הקרובות באופן עצמאי"

יו"ר מפגלת נעם החליט כי מפלגתו לא תצטרף לרשימת 'הציונות הדתית' ותרוץ לבד בבחירות הקרובות: "לא עולה על הדעת שהזהות היהודית תידחק למקום שולי ולא ריאלי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/08/22 19:24 א באלול התשפב

אבי מעוז בהודעה דרמטית: "נעם תתמודד בבחירות הקרובות באופן עצמאי"
איב מעוז בוועידת נעם, צילום: נחשון פיליפסון

לאחר שבועות של משא ומתן תקשורתי, חברי הכנסת בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר הגיעו להסכמה וירוו יחד בבחירות הקרובות, ההסכמה באה על רקע זימונם הבהול לביתו של יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו שלחץ עליהם לחתום על הסכם ריצה משותף. מי שעדיין לא נכנס לתוך הרשימה הוא יו"ר מפלגת נעם, חבר הכנסת אבי מעוז. היום (א') החליט יו"ר נעם כי מפלגתו תרוץ לבד בבחירות הקרובות.

בהודעה שפרסם, כתב מעוז: "סיימתי כעת ישיבת מטה, הקולות מהתומכים הרבים שלנו הם חד משמעיים, נעם חייבת להיות בכנסת הבאה נקודה. קיבלנו החלטה כי נעם תתמודד בבחירות הקרובות באופן עצמאי. לא עולה על הדעת שהזהות היהודית תידחק למקום שולי ולא ריאלי. בהצלחה לכולנו".

מפלגת נעם: "בניגוד לנטען, לא היו מגעים, ולא מתקיימים מגעים על צירוף נעם לרשימה"

כזכור, אתמול (ש') כמה גורמים דיווחו כי למעוז הוצע המקום 11 ברשימתם של סמוטריץ' ובן גביר. יו"ר נעם מיהר להכחיש את המשא ומתן וכתב כי " בניגוד לנטען, לא היו מגעים, ולא מתקיימים מגעים עם ח"כ איתמר בן גביר על צירוף נעם לרשימה. כפי שהודענו, אנו מאחלים הצלחה לשותפינו לשעבר, ומבחינתנו כל האופציות האחרות על השולחן".

מעוז עם סמוטריץ

מעוז עם סמוטריץ' | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"נאבקת בכל עוז לעצור את הרוחות זרות": מעוז מקבל תמיכה מעשרות רבנים

בשבוע שעבר, יו"ר מפלגת נעם זכה לתמיכה רחבה מעשרות רבנים וראשי ישיבות. הרבנים קראו למצביעים לסייע ולתמוך בכל עוז לחיזוקה ולהצלחתה של נעם בבחירות לכנסת הקרובה מפני שהיא "מובילה את הפעולות לחיזוק הזהות היהודית במדינת ישראל".

צילום: נעם

בין החתומים על המכתב הם הרבנים הרב צבי ישראל טאו, הרב מרדכי שטרנברג, הרב שלמה אבינר, הרב עודד וולנסקי,  הרב יגאל קמינצקי, הרב יהודה בן ישי, הרב יוסף זיני, הרב צבי קוסטינר, הרב אליעזר קשתיאל, הרב אוהד תירוש, ועוד עשרות רבנים וראשי ישיבות.

"אל אחינו כל בית ישראל", פנו הרבנים, "באים אנו בזאת לחזק את ידיה של מפלגת נעם, בראשות ח"כ אבי מעוז הי"ו, אשר מובילה את הפעולות לחיזוק הזהות היהודית של המדינה, ונאבקת בכל עוז לעצור רוחות זרות אשר פועלות להפרדת הדת מהמדינה ולהפיכתה ל"מדינת כל אזרחיה".

בן גביר ואבי מעוז חותמים

בן גביר ואבי מעוז חותמים על רשימה משותפת בבחירות 2021 צילום: מטה עצמה ונעם

עוד הוסיפו ואמרו כי "מפלגת נעם מתמודדת עם תחלואי הפדגוגיה והדמגוגיה הפוסט מודרנית המלאה משנאת החיים, ובנוסף, פועלת נעם לחיזוק כל המערכות הנוגעות לצביונה של מדינת ישראל כמדינה יהודית: מעמד הרבנות הראשית, קדושת המשפחה, הפסקת טשטוש הזהויות, והגנה מכל ההשפעות הזרות על כלל המערכות הציבוריות".

"הזהות היהודית היא בסיס הקיום של מדינת ישראל כמדינת העם היהודי, ובנפשנו הדבר! כדי לשמור על מדינת ישראל כמדינה יהודית – צריכים אנו שמפלגת נעם תהיה חזקה בכנסת. אנו קוראים לסייע ולתמוך בכל עוז לחיזוקה ולהצלחתה של נעם בבחירות לכנסת הקרובה, וכל התומכים, המסייעים והפעילים של מפלגת נעם – ד' יברך אותם וישלם שכרם.  "עתידה בת קול שתהא מפוצצת בראשי ההרים ואומרת: 'כל מי שפעל עם א-ל יבוא ויטול שכרו'". "ויהי נעם ד' אלוקינו עלינו".