בחירות 2022

פרשנות הקרב האמיתי בפריימריז של הציונות הדתית

הפריימריז בציונות הדתית יצא לדרך, ובזמן שההערכות במפלגת הציונות הדתית וכן סקרים ראשוניים מראים כי הח"כים המכהנים יזכו בארבעת המקומות הראשנים, הקרב המשמעותי הוא דווקא על המקום החמישי

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 23/08/22 14:20 כו באב התשפב

הקרב האמיתי בפריימריז של הציונות הדתית
הציונות הדתית, צילום: אוליבר פיטוסי פלאש 90

יום דרמטי במפלגת הציונות הדתית שם מתקיימים היום הפריימריז שיקבעו את רשימת המפלגה לכנסת ה-25, לא פחות מ-16 מועמדים מתחרים על עד חמישה מקומות, חברי הכנסת המכהנים, מספרים על מספר סקרים שמראים כי ארבעת המקומות הראשונים יישארו אצל חברי הכנסת המכהנים, מה שמשאיר את הקרב על המקום החמישי למעניין ביותר. 

הסיבה שאין המון מקומות ראליים היא שעל פי הסקרים, אם סמוטריץ' ירוץ לבדו הוא לא צפוי לזכות ביותר משישה מנדטים, בעוד אם הוא יחבור לבן גביר, לציונות הדתית לא יישארו הרבה מקומות ברשימה. על המקום החמישי מתמודדים מועמדים שאינם מכהנים כעת כחברי כנסת, ושלא זכו לתקציב מיוחד לרגל ההתמודדות. על פי גורמים במפלגה, אם לא יהיו הפתעות, שתי השמות הבולטים לזכייה במקום החמישי הם צבי סוכות וארנון סגל, כאשר יש מי שמסמן את סוכות כמועמד חזק שיוכל אולי לעקוף חבר כנסת מכהן. 

אחד מחברי הכנסת מחזיק בידיו סקר שמראה כי כך תיראה הרשימה: 1. רוטמן 2. סטרוק 3. וולדיגר 4. סופר 6. סוכות 7. בתוך כך, אמש פרסמנו באתר 'כיפה' את תוצאות הסקר שבחן מי מבין 16 המועמדים לרשימת הציונות הדתית הוא המועדף על גולשי האתר. והתוצאות להלן: אורית סטרוק, שמחה רוטמן, אופיר סופר, מיכל וולדיגר, צבי סוכות, ארנון סגל, יצחק חי זאגא, יוסף שפייזר, נעמה זרביב, רחלי צינקין.

אחוזי הצבעה גבוהים

אחוז ההצבעה בפריימריז לציונות הדתית עומד נכון לשעה 13:00 על 41% ומספר המצביעים בפועל עד כה: 9,696 איש. כאמור, הקלפיות ייסגרו בשעה 20:00, התוצאות יפורסמו מיד לאחר מכן באירוע הכרזה רשמי בכפר המכביה.