בחירות 2022

מיוחד סקר גולשי כיפה מגלה: אלו המנצחים בפריימריז של הציונות הדתית

מחר יצביעו קרוב ל-25,000 מתפקדים בפריימריז הדרמטיים של מפלגת הציונות הדתית, רגע לפני התוצאות הרשמיות, סקר הגולשים של חדשות כיפה חושף למי יש את הסיכויים הגדולים ביותר

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 22/08/22 20:00 כה באב התשפב

סקר גולשי כיפה מגלה: אלו המנצחים בפריימריז של הציונות הדתית
הציונות הדתית, צילום: אוליבר פיטוסי פלאש 90

מפלגת הציונות הדתית תקיים מחר (ג') את הפריימריז הראשונים בתולדותיה ו-16 מועמדים יתחרו על 5 מקומות בכנסת ה-25, מחר בשעה 20:00 בערב יפורסמו תוצאות הבחירות המקדימות למפלגה מיד עם סגירת הקלפיות, רגע לפני, סקר גולשי כיפה מספק הצצה לרשימה העתידית של המפלגה לכנסת. 

סקר גולשי כיפה: מי ינצח בפריימריז הציונות הדתית

  1. אורית סטרוק

  2. שמחה רוטמן

  3. אופיר סופר

  4. מיכל וולדיגר

  5. צבי סוכות

  6. ארנון סגל

  7. יצחק חי זאגא

  8. יוסף שפייזר

  9. נעמה זרביב

  10. רחלי צינקין

 ההצעה של המתמודד למתפקדים

מכיוון שאלו פריימריז ראשונים במפלגה, חוסר הוודאות גדול, כאשר גם חברי הכנסת שפקדו מאות אנשים למפקד, אינם בטוחים כי המתפקדים אכן יצביעו להם. בנוסף, השיטה שבה יצביעו המתפקדים עלולה לשבש את בסיס המתפקדים כאשר כל מצביע יכול לבחור עד 8 נציגים, מה שיכול לתת סיכוי גם למתחרים. אחד המתמודדים סיפר לכיפה שעל מנת לזכות במספר גבוה יותר של קולות, הוא העביר מסר למתפקדים שלו שלא להצביע לשמונה מועמדים. 

כל המתמודדים מחפשים כעת תמיכה ועולים לרגל אל רבני המגזר, החל מזקן רבני הציונות הדתית הרב חיים דרוקמן, דרך הרב יהשע שפירא שנתן את תמיכתו רק לחברת הכנסת אורית סטרוק ועד לרבני ישיבות תיכוניות. 

הערכה במפלגה: מי יכנס לכנסת?

כאמור, חוסר הוודאות גדול אל ההערכה בקרב חברי המפלגה היא שארבעת חברי הכנסת המכהנים: סופר, רוטמן, סטרוק ווולדיגר  יזכו בארבעת המקומות הראשונים (לא דווקא בסדר הזה). מה שמשאיר ל-12 המתמודדים החדשים להיאבק על המקום החמישי והספק ראלי. כאשר שניים מהשמות הבולטים הם צבי סוכות ויוסף שפייזר, שזוכה לתמיכה של חבר הכנסת שמחה רוטמן.