משכורת ורכב לשלושה חודשים בלבד: אלו חברי הכנסת שיושבעו היום

בשל הצורך החוקי שבכנסת יהיו בכל עת 120 חברים, ובשל ההתפטרויות של שניים מחברי הכנסת אחרי ההכרזה על בחירות, שני חברי כנסת יושבעו היום ויקבלו משכורת, רכב ויועצים לשלושה חודשים בלבד

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 15/08/22 10:20 יח באב התשפב

משכורת ורכב לשלושה חודשים בלבד: אלו חברי הכנסת שיושבעו היום
משכן הכנסת, צילום: הדס פורוש, פלאש 90

אירוע חריג צפוי להתרחש היום (ב') בישיבה מיוחדת של מליאת הכנסת בירושלים, שני חברי כנסת חדשים יושבעו במליאה, כשלמעשה נותרו שלושה חודשים בלבד עד להשבעת הכנסת ה-25, הח"כים החדשים יקבלו רכב חדש, יועצים ושכר מלא, כאשר הכנסת לא מתפקדת. 

חברי הכנסת החדשים הם מישל בוסקילה שמחליף את מיכל שיר שעזבה את תקווה חדשה לטובת חיבור עם יש עתיד בראשות יאיר לפיד וכן וטלי פלוסקוב שמחליפה את גדי יברקן  שהתפטר על מנת להתמודד במשבצת העולים בפריימריז של מפלגת הליכוד. פלוסקוב כבר שימשה כחברת כנסת כאשר לקראת הבחירות לכנסת העשרים ושלוש הוצבה במקום ה-35 ונבחרה לכנסת מטעם הליכוד. ביולי 2020 מונתה ליושבת ראש ועדת האתיקה.

בהודעה בה הודיעה על המעבר ליש עתיד אמרה מיכל שיר: "אני מסיימת היום תקופה מרתקת עם חברי גדעון סער. נפלה בחלקי הזכות להיות חלק מהמהלך הפוליטי הדרמטי שהוביל לקץ שלטונו של בנימין נתניהו. אני מצטרפת היום לראש הממשלה יאיר לפיד ולמפלגת יש עתיד שהיא הכוח הפוליטי המרכזי אשר עומד כחומה בצורה מול מי שמנסה לפרק אותנו מבפנים". בנוסף, בתיעוד שפרסמנו נצפתה שיר אומרת לפעילי יש עתיד: "כמי שבאה מהצד השני, אתם זה האור, נחזיר את המדינה למקום הטוב שהיא צריכה להיות בו"