בחירות 2022

מתן כהנא: "המחנה הממלכתי יהיה ביתם גם של רבבות אנשי הציבור הדתי לאומי"

חבר הכנסת ושר הדתות מפרסם את הודעת הצטרפותו למפלגתם של גנץ, סער ואיזנקוט: "ההשתלבות ברשימת המחנה הממלכתי אינה פרסונלית. אני שליח של ציבור ושל דרך"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/08/22 14:30 יז באב התשפב

מתן כהנא: "המחנה הממלכתי יהיה ביתם גם של רבבות אנשי הציבור הדתי לאומי"
ח"כ מתן כהנא, צילום: הדס פרוש, פלאש 90

בוקר סוער עבר על רשימת כחול לבן. עם הצטרפותו של גדי איזנקוט והשינויים שהוא דרש במפלגה, בין היתר בשמה ובמנגונים שלה, גם מתן כהנא הודיע על הצטרפותו. אחרי ההודעה, שר הדתות לשעבר הסביר בטוויטר את המהלך.

ההשתלבות אינה פרסונלית

"ההשתלבות ברשימת המחנה הממלכתי בהנהגת שר הביטחון בני גנץ, לצד שר המשפטים גדעון סער, ורא״ל במיל. גדי איזנקוט אינה פרסונלית. אני שליח של ציבור ושל דרך", כותב כהנא. "שליחות זו מלווה אותי כבר למעלה משלושים שנה".

הוא כתב על המפלגה: "המחנה הממלכתי יהיה ביתם גם של רבבות אנשי הציבור הדתי לאומי, אלו המאמינים שצריך לחזק את צביונה היהודי של מדינת ישראל בהסכמות רחבות. אני רוצה להודות ליו״ר המחנה הממלכתי בני גנץ, על האמון שנתן בי. אין לי ספק שדרך האחדות והממלכתיות שהוא מוביל, היא הפיתרון הנכון והיחיד למדינת ישראל".

המחווה של שקד

במחווה אחרונה בהחלט, איילת שקד אישרה לכהנא התפלגות מימינה והוא לא יצטרך להתפטר. כזכור, הבוקר אחרי ההודעה שלו שקד כתבה: "מאחלת בהצלחה לחברי מתן כהנא בדרכו החדשה ולגדי איזנקוט על הצטרפותו לפוליטיקה. אין ספק שמחנה השמאל הממלכתי הוא בשורה לכל מצביעי השמאל. נדאג שבכל ממשלה שתקום, הם לא יוכלו לקדם את חזונם המשותף עם גנץ להקמת מדינה פלסטינית".