גדי איזנקוט מצטרף לבני גנץ וגדעון סער: אלו השינויים במפלגה

הרמטכ"ל לשעבר שהשאיר את המערכת הפוליטית במתח במשך כמה חודשים מודיע כי החליט להצטרף למפלגת "כחול לבן-התקווה החדשה" | שם המפלגה ישונה ל"המחנה הממלכתי" והיא תקיים בחירות פנימיות בהמשך | לאיזנקוט יש עוד שלושה שיריונים

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/08/22 08:49 יז באב התשפב

גדי איזנקוט מצטרף לבני גנץ וגדעון סער: אלו השינויים במפלגה
גדי איזנקוט, צילום: פלאש 90

יש החלטה: הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט מצטרף לשר הביטחון ושר המשפטים. שמה של מפלגת "כחול לבן-התקווה החדשה" ישונה ל"המחנה הממלכתי", ואיזנקוט יוצב במקום השלישי. בצמרת המפלגה לא צפוי שינוי, ואת המחנה הממלכתי יוביל בני גנץ, ובמקום השני יוצב גדעון סער.

שינוי שם, שיריונים ודמוקרטיה

במסגרת ההסכם שנחתם אמש, מוצאי השבת, הוחלט כי מיד לאחר הבחירות תתחיל המפלגה בהסדרת מוסדותיה והיא תקיים בחירות פנימיות דמוקרטיות לקראת הבחירות לכנסת ה-26.

הרמטכ"ל לשעבר צפוי לצרף לרשימת המחנה הממלכתי מועמדים נוספים אשר שמם יפורסם בקרוב. המקומות שנשמרו לשיריונים של איזנקוט הם השלישי, בו יוצב הוא עצמו, המקום התשיעי הריאלי, ומקומות 16 ו-19.

בהודעת ההצטרפות של איזנקוט נכתב: "האיחוד יהווה בסיס להקמת ממשלה ממלכתית, רחבה ויציבה שתביא לסיום המשבר הפוליטי המתמשך, לאיחוי הקרע בין חלקי החברה הישראלית ולקידום האינטרסים הלאומיים של מדינת ישראל בביטחון, בכלכלה, בביטחון הפנים ובחינוך".

כמה שווה איזנקוט?

כזכור, סקר שנערך במכון קנטאר בראשות דודי חסיד לפני כחודש העלה כי אילו גדי איזנקוט יצטרף למפלגה בראשות גנץ תזכה ללא פחות מ-17 מנדטים. מהסקר האחרון שפורסם, ביום שישי האחרון, עולה כי מפלגתם של גנץ וסער עומדת רק על 10 מנדטים.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן