מינוי מני מזוז: הבקשה של איילת שקד והסירוב של נפתלי בנט

עוד מינוי קבוע בזמן ממשלת מעבר צפוי לעבור בישיבת הממשלה: מינויו של שופט בית המשפט לשעבר ליושב ראש הוועדה למינוי בכירים | שרת הפנים ביקשה מראש הממשלה החליפי להטיל וטו, הוא סירב

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/08/22 11:36 יז באב התשפב

מינוי מני מזוז: הבקשה של איילת שקד והסירוב של נפתלי בנט
שקד ובנט, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מינויו של שופט בית המשפט העליון לשעבר ליושב ראש הוועדה למינוי בכירים מעורר מחלוקת וביקורת באגף הימני בממשלה, אך בכל זאת צפוי לעבור. כזכור, היום (א') יובא מינוי של מני מזוז ליו"ר הוועדה, ושרת הפנים ביקשה מבנט כי יטיל את הווטו השמור לו במקרים כאלה.

מסביבת בנט נמסר כי הוא לא יתנגד, וככל הנראה המינוי יאושר. הביקורת מגיעה בעקבות המינוי הקבוע בזמן ממשלת מעבר, מינוי של לא פחות משמונה שנים. אמש (שבת) אמרה שקד: "אין וטו, אבל יש התנגדות שלי ואני בטוחה שיהיו עוד התנגדויות של עוד שרים בממשלה".

המינוי של מזוז מגיע בעקבות הצורך במינוי רמטכ"ל, לאחר אישורה של גלי בהרב מיארה למנות רמטכ"ל בתקופת בחירות. לאחר האישור, יוכל שר הביטחון בני גנץ להגיש את מועמדו לרמטכ"ל ה-23 לאישור הוועדה.

פרשן חדשות 12, עמית סגל כתב אמש כי "שרי ימינה, ביניהם מתמודדי רוח ציונית וראש ממשלה חלופי אחד, עומדים לאפשר מחר את מינויו של מני מזוז לראש הוועדה המיותרת למינויים, ולתקופה של שמונה שנים. היו ימים שבהם הסבירו על שלטי חוצות שרק הם יילחמו באקטיביזם המשפטי. כעת פניהם לעסקים או להטפות על אחדות. לא להפריע להם", ביקש בציניות.