עוד מינוי קבע לממשלת המעבר: מני מזוז ימונה ליו"ר הוועדה למינוי בכירים

הממשלה צפויה לאשר את מינוי שופט בית המשפט העליון לשעבר מני מזוז ליו"ר הוועדה למינוי בכירים | המינוי נועד לאפשר גם מינוי רמטכ"ל כל זאת על ידי ממשלת מעבר ובשיאה של תקופת בחירות

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/08/22 19:45 יד באב התשפב

עוד מינוי קבע לממשלת המעבר: מני מזוז ימונה ליו"ר הוועדה למינוי בכירים
פורש. השופט מני מזוז, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שופט בית המשפט העליון לשעבר, מני מזוז ימונה ליו"ר הוועדה למינוי בכירים. מזוז ימונה לתקופה שמונה שנים זאת בשל התנגדותה של היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, למינוי זמני או לתקופה קצרה יותר. בימין זועמים על המינוי הבכיר שמתבצע בשיאה של תקופת בחירות. כך מפרסם היום (ה') נטעאל בנדל ב"ישראל היום".

לטענת גורמים בימין, מינוי של מזוז, שבעצמו מתבצע בתוך תקופת בחירות כאמור, נועד לאפשר לממשלת המעבר למנות את הרמטכ"ל הבא של צה"ל זאת למרות כללי הריסון החלים על ממשלת מעבר בזמן בחירות. הממשלה תתכנס ביום א' הקרוב לאשר את מינויו של מזוז, אולם כבר מחר תוגש עתירה כנגד המהלך, עתירה שככל הנראה תביא לעיכוב גם במינוי הרמטכ"ל.

עו"ד גלי בהרב מיארה

עו"ד גלי בהרב מיארה צילום: Yonatan Sindel/Flash90

המשנה ליועמ"שית: בתקופת בחירות יש להימנע ממינוי של קבע למשרות בכירות

כזכור, בחודש שעבר אישרה היועמ"שית לשר הביטחון בני גנץ למנות רמטכ"ל בתקופת הבחירות לאחר שהאחרון הבהיר כי המציאות הביטחונית בישראל מחייבת שלא לדחות את המינוי. בתגובה לכך תקף יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו את גנץ ואת ראש ממשלת המעבר לפיד, דרש מהם לחכות עם המינוי עד לאחר הבחירות והוסיף שיש לשמור את ההליך מקצוי ונקי מפוליטיקה.

בהחלטתה לאשר את מינוי הרמטכ"ל הסבירה בהרב מיארה כי שנת 2023 צפויה להיות תחילתה של תקופה אסטרטגית חדשה ועל כן "קיימת חשיבות רבה לכך שהרמטכ"ל ייכנס לתפקיד מוקדם ככל שניתן", אולם לא הזכירה בחוות הדעת שלה כי כל רמטכ"ל שייבחר יידרש לעבור את אישורה של הוועדה למינוי בכירים.

בחוות דעת שנכתבה על ידי המשנה ליועמ"שית, גיל לימון הצביע האחרון על הקושי במינוי יו"ר וועדה בזמן בחירות: "אכן, מתעוררת רגישות מיוחדת בנוגע למינוי יו"ר ועדה בעת הזו, משום שאנו מצויים בתקופת בחירות ויש להימנע ממינוי של קבע למשרות בכירות הפטורות ממכרז, וכי יש להעדיף הארכת כהונה של נושא המשרה או מילוי ממלא מקום".