עמית סגל עושה סדר בפריימריז העבודה: מי יסיים את הקריירה הפוליטית שלו?

המפלגה בראשות מרב מיכאלי תקיים היום פריימריז, והפרשן הפוליטי הבכיר מעריך מי יישאר, מי לקראת סוף הקריירה הפוליטית ומי הם השמות החזקים: "זה קרב הישרדות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/08/22 08:34 יב באב התשפב

עמית סגל עושה סדר בפריימריז העבודה: מי יסיים את הקריירה הפוליטית שלו?
מפלגת העבודה לאחר בחירות הסבב הרביעי, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

בחירות 2022 מתקרבות בצעדי ענק, ולפני הבחירות הכלליות המפלגות נערכות לסגירת הרשימות. היום (ג') בשעה 10:00 יחל הפריימריז במפלגת העבודה, ומחר (ד') צפויים להתקיים הפריימריז למפלגת הליכוד. לקראת פתיחת הקלפיות בעבודה, הפרשן הפוליטי הבכיר עמית סגל עושה סדר במפלגתה של מרב מיכאלי.

סגל בחר בביטוי מאבק הישרדות נגד הירידה, וכתב: "לאור הסקרים העגומים ובשל שיטת הבחירות שבה על כל שני מקומות יש גבר אחד ואישה אחת, המשמעות ברורה: זה קרב הישרדות של שני שרי המפלגה, עמר בר-לב ונחמן שי". כזכור, על פי חוקת המפלגה הרשימה תורכב מריצרץ' בין גברים לנשים, כך שזהו שיקול משמעותי.

השמות החזקים של עמית סגל

לפי הפרשן הפוליטי, אם בר-לב ושי לא יסיימו בשני המקומות הראשונים, גג שלושה, זה כנראה סוף הקריירה הפוליטית שלהם. גם אצל הנשים זה יהיה ערב עגום לכמה חברות כנסת, מעריך סגל.  הוא העלה שמות של מועמדים חזקים בעיניו, בין היתר את יו"ר הסיעה רם שפע, יו"ר ועדת חוקה גלעד קריב, והמועמד הסרוג יאיא פינק.

הפריימריז במפלגה יסגרו בשעה שבע, וזמן קצר לאחר מכן תקיים המפלגה את אירוע הכרזת התוצאות בתל אביב. במהלך האירוע תנאם גם יו"ר מפלגת העבודה, השרה מרב מיכאלי.