נעים להכיר: אלה שני החרדים שנאבקים על המקום ה-45 בליכוד

יעקב וידר, יו"ר הליכוד בבני ברק הגיש מועמדות בפריימריז של תנועת הליכוד: "לחרדים נמאס מעסקנים שעסוקים רק בלגנוב מהם, בעיריה ובכנסת" | שבתאי קטש, איש חב"ד מלוד, הכריז על התמודדותו לפני כשבועיים

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 25/07/22 19:43 כו בתמוז התשפב

נעים להכיר: אלה שני החרדים שנאבקים על המקום ה-45 בליכוד
אילוסטרציה, צילום: Nati Shohat/Flash 90

יו"ר סיעת הליכוד בעיריית בני ברק, יעקב וידר, הגיש הערב (ב') את מועמדותו למשבצת החרדית ברשימת הליכוד הארצית לכנסת ה-25. מול וידר יתמודד איש חב"ד מלוד, שבתאי קטש (קטשווילי). מדובר באיש עסקים, עו"ד ופעיל מוכר בליכוד שכיהן כחבר מועצת העיר לוד מטעם המפלגה. הבחירות המקדימות יערכו ב-10 באוגוסט.

שני המועמדים נאבקים על המקום ה-45 ברשימת הליכוד לכנסת ששמור לנציג חרדי. על פניו נראה שהמקום לא ריאלי, שכן הסקרים בימים אלה מלמדים כי מפלגת הליכוד תגרוף 35 מנדטים. אלא שבעזרת החוק הנורבגי המורחב, פרישות כאלה ואחרות והצלחה בבחירות - ייתכן שבעוד מספר חודשים נראה חבר כנסת חרדי ראשון בליכוד.

יעקב וידר (משמאל) |

יעקב וידר (משמאל) | צילום: טנא תקשורת

"במקום לעבוד עבורם עסוקים רק בלגנוב מהם"

וידר שעומד בראש "המטה החרדי בליכוד", ובולט במאבקו למען החיילים החרדים והסטודנטים החרדים, הסביר את התמודדותו: "בבחירות האחרונות עשרות אלפי חרדים לא הצביעו בכלל. אם הם היו מצביעים - לפני שנה היתה קמה ממשלת ימין על מלא בראשות נתניהו. הסיבה שהם לא הצביעו היא שנמאס להם מעסקנים שבמקום לעבוד עבורם עסוקים רק בלגנוב מהם, בעירייה ובכנסת". וידר הוסיף כי בכוונתו לקדם את הערכים החשובים לציבור זה מתוך רשימת הליכוד - ובכך, לטענתו, להביא את המנדט החסר להקמת ממשלת ימין.

קטש הכריז על התמודדותו לפני כשבועיים. לפני מספר ימים כתב בחשבון הפייסבוק שלו: "בחזרה לאחור לשנת 2000, שם התמודדתי לחברות במועצת העיר לוד ונבחרתי עצמאית בגיל 24 איזה ימים היו. 22 שנה אחרי עם קצת שערות לבנות חוזרת התמונה שוב, אך הפעם לכנסת. תודה חברים על תמיכתכם במועמדותי בפריימריז הליכוד 2022".


(דני דנון בראיון באולפן כיפה)