לא מחויבים לשקד: הנדל והאוזר בוחנים אפשרות חדשה

שר התקשורת הנדל וחבר הכנסת האוזר ממפלגת דרך ארץ, ערכו סקר ובו בדקו את רמת התמיכה בהם אם ירוצו ביחד עם סגן השר כהנא. הסקר מלמד על קושי אפשרי בשיחות עם השרה שקד | מסקר המנדטים האחרון עולה: שקד והנדל יחד עוברים את אחוז החסימה

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 20/07/22 08:37 כא בתמוז התשפב

לא מחויבים לשקד: הנדל והאוזר בוחנים אפשרות חדשה
הנדל והאוזר, צילום: Jonathan Shaul/Flash90

מסקר שנערך עבור "מעריב" ביום שישי האחרון, עולה כי ימינה בראשות איילת שקד אינה עוברת את אחוז החסימה, אולם במקרה של איחוד בין ימינה ושר התקשורת יועז הנדל, תקבל המפלגה ארבעה מנדטים. יום קודם לכן נודע כי ישנו איחוד מסתמן בין שקד והנדל. הבוקר (ד') נראה כי ישנו פער בין הצדדים.

ב-48 השעות האחרונות נערך סקר עבור יועז הנדל וצביקה האוזר ובו נבדק איזו תמיכה יקבלו השניים ממפלגת דרך ארץ, אם ירוצו ביחד עם סגן השר לשירותי דת, מתן כהנא, כך פורסם ב"כאן חדשות". הסקר הוזמן על ידי הנדל והאוזר עצמם וייתכן שהוא נערך בשל פערים בשיחות מול שרת המשפטים איילת שקד. 

מדובר בתרחיש חלופי עבור שני השר הנדל וחבר הכנסת האוזר. במצב בו הם יבחרו בכהנא, תישאר שקד ללא אף נציג סרוג בכיר ויהיה לה קשה לפנות לחלק הרך של הציונות הדתית, שכן גם בנט כבר לא רלוונטי. על פי הפרסום, עיקר המחלוקת בין שקד להנדל מתמקד בשאלת השותפות האפשרית עם ראש האופוזיציה בנימין נתניהו. נקודה נוספת המהווה מחלוקת היא השאלה מי יעמוד בראש הרשימה. 

מפלגה סרוגה נוספת קמה: "למען ילדינו"

אתמול פרסמנו כי ביום חמישי האחרון הוגשה בקשה לרישום מפלגה חדשה בשם: "אחריות לאומית למען עתיד ילדינו". החתומים על המפלגה כולם אנשים אנונימיים יחסית, ורבים מהם מתגוררים ביישוב החרד"לי נווה.

בערכי המפלגה כתוב בין היתר: "מטרות המפלגה הן: שמירה על הזהות היהודית של מדינת ישראל, ביסוס ישראל כמדינה בעלת תודעה ציונית, חיזוק מערכת החינוך, חיזוק הזהות היהודית וערכי המשפחה והבטחת עתידה של ישראל כמדינה יהודית". 

המפלגה החדשה

המפלגה החדשה