מסתמן: איילת שקד ויועז הנדל יכריזו על ריצה משותפת

השניים שמצויים במצב פוליטי עדין מחכים לעזיבת הנשיא ביידן ולאחר מכן יכריזו על ריצה משותפת בבחירות | השניים סיכמו כי לא ישבו בממשלה צרה אך לא יטילו וטו על ישיבה תחת נתניהו

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/07/22 15:00 טו בתמוז התשפב

מסתמן: איילת שקד ויועז הנדל יכריזו על ריצה משותפת
שקד והנדל, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

שרת הפנים איילת שקד ושר התקשורת יועז הנדל ממתינים לעזיבת הנשיא ביידן ולאחר מכן יכריזו על ריצה משותפת בבחירות הקרובות, כך חושף היום (ה') העיתונאי יהודה שלזינגר. השניים מנהלים מגעים מואצים לריצה משותפת בשבוע האחרון והם מקווים כי ההודעה הרשמית תשפר את מצבם המדשדש בסקרים.

"אני מבין שגם היה איום מצד החרדים על נוכחותי ברשימה, גם בזה אני גאה".

כזכור, בתחילת השבוע דווח על איחוד בין מפלגת "כחול לבן" ו-"תקווה חדשה" במסגרתו יעמוד בני גנץ בראש הרשימה וסער ישובץ במקום השני. מי שמצא את עצמו מחוץ לרשימה הוא השר יועז הנדל שלמעשה נשאר ללא מסגרת פוליטית. בפוסט בפייסבוק הסביר הנדל שאינו חלק מהאיחוד בשל הפעלת לחץ מצד המפלגות החרדיות ואמר: "אני מבין שגם היה איום מצד החרדים על נוכחותי ברשימה, גם בזה אני גאה".

איילת שקד אמנם לא נזרקה מהמסגרת הפוליטית אליה היא משתייכת, אך נותרה להנהיג את מפלגת "ימינה" לאחר שראש הממשלה החליפי נפתלי בנט הודיע שלא יתמודד בבחירות הקרובות. מאז הודעתו של בנט מתקשים "ימינה" ושקד להתרומם ובכל הסקרים עד כה נותרו מתחת לאחוז החסימה.

מחלוקת סביב שאלת הישיבה תחת נתניהו

עד כה נסובה המחלוקת העיקרית בין השניים סביב שאלת הישיבה בממשלה תחת נתניהו. שקד תומכת בישיבה תחת נתניהו ואילו הנדל עד כה התנגד. במסגרת ההבנות ביניהם הגיעו השניים להסכמה כי יכריזו שלא ישבו תחת "ממשלה צרה" ובכך יפתרו את הפער בין המסרים הסותרים אותם הם מנסים להעביר.