ההצעה הפומבית של בן גביר לסמוטריץ': "אי אפשר להתקוטט ולריב"

יושב ראש עוצמה יהודית בקריאה פומבית לסמוטריץ' לבחינת כוחן של כל מפלגות הימין: "השמאל ממקסם את הכוח, מתאחד ומתחבר, ודווקא אצלנו העניינים מדשדשים. חייבים להתאחד ולהביא ניצחון לימין" | בהצהרה הוא חשף את המנדטים שמקבלת המפלגה בסקרים פנימיים

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 11/07/22 12:50 יב בתמוז התשפב

ההצעה הפומבית של בן גביר לסמוטריץ': "אי אפשר להתקוטט ולריב"
איתמר בן גביר, צילום: Yonatan Sindel/FLASH90

לקראת סגירת הרשימות, הכוננות עולה. איתמר בן גביר יושב ראש עוצמה יהודית, בהצעה פומבית לבצלאל סמוטריץ' יושב ראש הציונות הדתית: מחקר חיצוני שיבחן את כוחן של כל אחת מהמפלגות בימין, הציונות הדתית, עוצמה יהודית, הבית היהודי ונעם.

לא לבוא סחוטים

"אתמול ראינו את השמאל מתאחד כדי לנצח בבחירות. סער וגנץ עושים מה שצריך מבחינתם, כדי לנצח את הימין בבחירות. הם יודעים שכדי לנצח צריך לסגור עכשיו ולבוא לציבור באחדות והם ממקסמים את הכח. בעוד השמאל מתאחד ומתחבר, לצערי בימין מדשדשים, ואי אפשר להתכתש חודשיים ובסוף לבוא סחוטים ומרוטי נוצות לבחירות, זה לא מגיע לציבור, זה לא מגיע לעם ישראל, זה לא מגיע למדינת ישראל", אמר בן גביר במסיבת עיתונאים במלון ורט בירושלים.

סמוטריץ

סמוטריץ'. יענה לבקשה? | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ההצעה של בן גביר היא לערוך משאל מקצועי בכל הימין שיבדוק מה החלק של הציונות הדתית, מה החלק של עוצמה יהודית, מה החלק של נעם ושל הבית היהודי. בן גביר הבהיר: "אני מתחייב מראש לקבל את החלוקה שתקבע במחקר המקיף הזה, ואין לי ספק שחברי בצלאל סמוטריץ' יסכים למתווה הזה, שהוא אגב הציע במערכות הבחירות הקודמות".

לפי בן גביר, המפלגה המאוחדת עומדת היום על 10 מנדטים בסקרים החיצוניים ובסקרים הפנימיים 12. "הפוטנציאל שלנו עומד על 15 מנדטים. אם נדע להתאחד בזמן נוכל להביא ניצחון מובהק בימין".

בני המשפחה מביעים את דעתם

בימים האחרונים בני משפחה מצדם של סמוטריץ' ובן גביר הביעו את דעתם על פיצול אפשרי בין השניים. טוביה סמוטריץ' כתב: "אחי אני יודע שאתה רוצה לרוץ ביחד, אבל לדעתי את טועה בענק אם איתמר בטוח שהוא עובר אחוז חסימה שירוץ לבד. זה ימקסם את האלקטורט של הגוש, יחסוך את המריבות שהוא יגרור אותך אליהן (הוא כבר רץ לנהל את זה בתקשורת) ובנוסף יאפשר לך להיכנס לממשלה ביתר קלות בלי משקולת הדה לגיטימציה שעושים לו".

שובאל בן גביר, בנו של יו"ר עצמה יהודית עקץ את סמוטריץ' אבל תמך ברעיון וכתב: "קצת שקוף לא? כשאני רוצה לשלוח הודעה לאבא אני שולח לו בווצאפ לא בטוויטר. בכל מקרה רעיון לא רע. אני מסתובב עם אבא ורואה את ההתלהבות סביבו מכל הציבורים(גם מחברי החילוניים).אם אחיך מסוגל להביא את "המתונים" בציונות הדתית שיצביעו לו ולא להנדל או שקד ולא ירתעו מהשם שלו זה רעיון שצריך לשקול".

הרב מאזוז תומך באיתמר בן גביר ויוצא נגד הרבנים טאו ויוסף

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן