בחירות 2022

סקר חדש: למי יש יותר סיכוי להקים ממשלה

סקר חדש שערכו במכון הישראלי לדמוקרטיה בדק למי יש יותר סיכוי להקים ממשלה, לימין או לשמאל | וגם, כמה מהישראלים יצביעו לאותה מפלגה שהצביעו בבחירות הקודמות

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 06/07/22 11:55 ז בתמוז התשפב

סקר חדש: למי יש יותר סיכוי להקים ממשלה
נתניהו ולפיד, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

הבחירות אמנם עוד רחוקות אבל סקר חדש שפורסם היום (ד') כל ידי מרכז ויטרבי לחקר דעת קהל ומדיניות במכון הישראלי לדמוקרטיה חושף מספר נתונים מעניינים על הסיכוי שאכן תוקם ממשלה אחרי הבחירות החמישיות.

לימין סיכוי גבוה יותר להקים ממשלה

כמחצית (52%) מהציבור סבורים כי לימין סיכוי גבוה יותר, בעוד 9% בלבד חושבים כי לגוש המרכז-שמאל סיכוי גבוה יותר לכך, 13% מעריכים כי לשני הגושים יש אותו סיכוי להרכיב ממשלה, ואילו 16% חושבים כי לאף אחד מהגושים סיכוי לכך.

בפילוח התשובות בחלוקה למפלגות עולה כי בקרב מצביעי מפלגות האופוזיציה יש ביטחון רב יותר להקמת ממשלה יציבה לאחר הבחירות לעומת מצביעי מפלגות המרכז-שמאל, שם רק מיעוט סבור שיש להם את היכולת להקים ממשלה לאחר הבחירות.

עוד עולה מהסקר כי רוב הישראלים (62.5%) בטוחים או חושבים שיצביעו עבור המפלגות שעבורן הצביעו בבחירות הקודמות. בראש, מצביעי המפלגות החרדיות יהדות התורה (94%) וש"ס (91%), ובתחתית מצביעי ימינה עם 32.5%. יש לציין, כי הנתונים נאספו ערב ההודעה של רה"מ היוצא בנט.. בנוסף, 58% מהמרואיינים סבורים כי הסיכוי להרכיב ממשלה יציבה לאחר הבחירות הקרובות נמוך.  רק שליש סבורים כי יש סיכוי גבוה כי לאחר הבחירות יישבר התיקו בין הגושים ותוקם ממשלה יציבה הנתמכת ע"י רוב חברי הכנסת.

הסקר מבוסס על מדגם ארצי מייצג (755 מרואיינים) של כלל האוכלוסייה הבוגרת בישראל בגילאי 18 ומעלה. טעות הדגימה המרבית לכלל המדגם היא 3.6%. ולהלן עיקרי הממצאים.