חבר כנסת מיש עתיד: "מבחינתי בן גביר הוא 'כוחות האופל'"

סגן השר לביטחון הפנים יואב סגלוביץ, מסביר מי הם כוחות האופל עליהם דיבר יאיר לפיד בנאומו הקודם: "הזכות להיבחר - בית המשפט נתן לה עדיפות בהקשר הזה. זה עדיין לא שולל שאני חושב שמוסרית אדם כמו בן גביר לא צריך להיות בכנסת"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 03/07/22 09:06 ד בתמוז התשפב

חבר כנסת מיש עתיד: "מבחינתי בן גביר הוא 'כוחות האופל'"
סגלוביץ: "בן גביר הוא כוחות האופל", צילום: Yonatan Sindel/Flash90

כמעט שבועיים חלפו מאז ההודעה החשובה של נפתלי בנט ויאיר לפיד על פיזור הכנסת. כזכור, בנאומו לאחר פרסום ההודעה, כינה ראש הממשלה הנכנס לפיד חלקים בחברה הישראלית בצורה שלילית מאוד: "לא לתת לכוחות האופל לפרק אותנו מבפנים". הבוקר (א'), חברו לסיעת יש עתיד, חבר הכנסת וסגן השר לביטחון הפנים, יואב סגלוביץ, התייחס לדברים בצורה מפורשת ותקף את יו"ר עוצמה יהודית, חבר הכנסת איתמר בן גביר.

"בואו לא נתבלבל. יש פה כוחות אופל, בן גביר מבחינתי הוא כוחות האופל", קבע סגלוביץ בתחילתו של ראיון ב-103FM. "מה השאלה? מה השאלה? זה שאנחנו בכלל שואלים אתה השאלות האלה זה מתמיהה אותי. כן, זה כוחות האופל. גזענות והדרה הם כוחות אופל, ריקוד על הדם הם כוחות אופל". 

יואב סגלוביץ |

יואב סגלוביץ | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

עוד הסביר סגלוביץ: "הזכות להיבחר - בית המשפט נתן לה עדיפות בהקשר הזה. זה עדיין לא שולל שאני חושב שציבורית, ערכית ומוסרית אדם כמו בן גביר לא צריך להיות בכנסת ולא צריך להיבחר לכנסת. אני לא מתנצל על זה. בן גביר הוא גזען שלא צריך להיות בכנסת. בית המשפט החליט אחרת? אני מכבד את ההחלטה. ראיתי אותו אחרי פיגועים, איזו זחיחות היתה שם". 

על השאלה האם ציבור התומכים של בן גביר וסמוטריץ', הם כוחות האופל, השיב סגלוביץ: "בן גביר לא צריך להיות בכנסת. אני לא מתייג אנשים שאני לא מכיר" .

בן גביר מסר לחדשות כיפה בתגובה כי "מי שישב עם האחים המוסלמים תומכי טרור בקואליצה צריך לכבוש את פניו בקרקע ולהתאבל על הנזק שגרם למדינת ישראל. מכרו את הנגב, הציעו תקציב של 53 מליארד שקל, הכשירו בנייה בלתי חוקית וגרמו ליוקר מחייה שפוגע בכיס של כולנו. את החרפה הזאת הציבור יזכור טוב טוב בבחירות".

נתניהו: "שמעתי בצער ולא האמנתי"

יומיים לאחר אותן מילים בהן עשה שימוש לפיד, ראש האופוזיציה בנימין נתניהו, הגיב: "שמעתי בצער ולא האמנתי. יאיר לפיד, אתה מתיימר להנהיג את מדינת ישראל ואתה קורא למיליוני אזרחים שמאמינים במדינה, נלחמים למענה - אתה קורא להם כוחות האופל?".

"אני לא מסכים עם האידאולוגיה שלך ולאלה שהולכים אחריך, אם כי רבים מבינים שהם עשו טעות, אבל אני לא מכנה אותם בשמות האלה. דבר אחד אני מתנגד לו בתוקף, שאתה מסתיר גם מהתומכים שלך ומהציבור בכלל שהממשלה היחידה שאתה רוצה ויכול להקים, זו ממשלה שתלויה לגמרי באחמד טיבי והרשימה המשותפת, ובמנסור עבאס והאחים המוסלמים. אלה תומכי טרור ששוללים את קיום המדינה היהודית ואסור שממשלה כזאת תקום - אנחנו נדאג שהיא לא תקום".