בחירות 2022

מיוחד בנט רשום על הצלחות גדולות וכישלונות מביכים - סיכום כהונה

ראש הממשלה היוצא נפתלי בנט יסיים מחר קדנציה של שנה בתפקיד, שנה שנעה בין רגעי שיא כמו תיווך בין זלנסקי לפוטין ורגעי שפל כמו הטיסה של אשתו והילדים בעיצומה של הקורונה | סיכום מיוחד

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/06/22 11:33 כח בסיון התשפב

בנט רשום על הצלחות גדולות וכישלונות מביכים - סיכום כהונה
בנט, צילום: יונתן סינדל פלאש 90

אחרי שנה בתפקיד ראש ממשלת ישראל, בימים הקרובים צפוי נפתלי בנט להיפרד מהתפקיד בעקבות המשבר הפוליטי וההליכה לבחירות. רגע לפני שייפרד, סיכמנו את רגעי השיא והשפל של בנט בשנה האחרונה שנעה בין הצלחות מדיניות לכישלונות בתוך המפלגה. 

רגעי ההצלחה של נפתלי בנט

הקמת הממשלה הלא אפשרית: אפשר להסכים עם ההחלטה של בנט, אפשר להתנגד אליה, אבל אין ספק שהוא עשה את הלא יאומן עם הסכם בין שמונה מפלגות בעלות אופי שונה להקמת ממשלה אחת. נכון, בסוף הניסוי נכשל, אבל גם שנה עם ממשלת שמאל-ימין-ערבים, היא כמעט בלתי אפשרית. 

ביקור בבית הלבן: זמן קצר אחרי שנכנס לתפקידו הוזמן בנט לביקור מיוחד בבית הלבן שכלל פגישה עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, תבוך זמן קצר בנט נפגש עם מנהיגי המעצמות, ביידן, פוטין, ועוד. עם חלקם הוא שמר על קשר בוואטסאפ האישי. ביידן אף יגיע ארצה לביקור גומלין, אבל מי שיקבל את פניו יהיה יאיר לפיד.

תיווך בין פוטין לזלנסקי: שיאו של הגל המדיני של ראש הממשלה הגיע עם פריצתה של מלחמת רוסיה אוקראינה, שם הוא שימש כציר מתווך בין פוטין לזלנסקי וקיים מספר רב של שיחות עם שני הצדדים, שיחות שהגיעו לשיאם עם סוף שבוע בו טס בחשאי לפגישה עם פוטין ולאחריה פגישה עם קנצלר גרמניה אולף שולץ.

שורה של חיסולים איראניים: בכל הנוגע למערכה מול איראן, בנט הציג קו התקפי, ומעבר לתקיפות השגרתיות שמיוחסות לישראל על אדמת סוריה, בחודשים האחרונים מספר רב של בכירי משמרות המהפכה מצאו את מותם במגוון דרכים מסתוריות .

מצעד הדגלים מתקיים כסדרו: כשהוא נהנה מההרתעה שהושגה במבצע שומר החומות, בנט הצליח לשמר שנה שקטה יחסית מול ארגון הטירור חמאס עם מספר נמוך במיוחד של שיגורים מהרצועה. שיאה של ההצלחה התבטא בקיום מצעד הדגלים במסלולו הנוכחי, בניגוד לשנה שעברה. 

רגעי השפל של בנט 

גילת טסה עם הילדים בשיא הקורונה: בתחילתו של גל האומיקרון, כשראש הממשלה מפציר באזרחים שלא לנסוע לחו"ל בעקבות הסכנה שבנגיף החדש, אשת ראש הממשלה, גילת בנט, טסה עם הילדים לחופשה של שבועיים על אפו וחמתו של בנט.

יו"ר הקואליציה פורשת: סיעת ימינה מתפרקת ברגע אחד עם הפרישה הדרמטית של חברת הכנסת עידית סילמן, החלטה שבנט גילה עליה מהתקשורת. בנט וממשלתו לא הצליחו להתאושש מאז וביקורת רבה הופנתה נגד בנט ששלושה חברים מסיעתו (שיקלי, סילמן ואורבך) פורשים מהקואליציה ומביאים לסופו של הניסוי. 

תחקיר הוולט: במשך השנה האחרונה בנט ניסה להדמות לנתניהו במנהיגות, אבל דווקא תדמית אחרת של נתניהו דווקא בו קודם, הנהנתנות. תחקיר של איילה חסון חשף כי משפחת בנט מזמינה אוכל טייק אווי בכ-11,000 שקל בחודש, בנט ניסה להסביר שילדיו אינם יאיר ואשתו אינה שרה, אבל הפיגוע התדמיתי כבר נעשה. 

הלשכה מתפרקת: סופה של קדנציית בנט התאפיין יותר מכל בגל עזיבות משמעותי בלשכת ראש הממשלה. זה אחר זה ברחו היועצים מהספינה הטובעת, דובר המפלגה, היועצת המדינית, ראש הסגל והדובר המדיני, כולם הלכו רגע לפני שבנט מסיים סופית, "כולם בורחים", אמר לכיפה גורם במפלגה.