האזינו מנסור עבאס: "הקמת מדינה פלשתינית זו גם משנתו של נתניהו"

יו"ר רע"מ סיפר בראיון בשפה הערבית על היעד שלו: הקמת מדינה פלשתינית עצמאית בירושלים, עזה ויהודה ושומרון. היום הוא אמר על כך: "כל אחד יש לו את המשנה המדינית שלו" | על הטענות שפנה לאחרונה לליכוד אמר: "לא היה ולא נברא"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 23/06/22 14:48 כד בסיון התשפב

מנסור עבאס: "הקמת מדינה פלשתינית זו גם משנתו של נתניהו"
מנסור עבאס, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מאיר אטינגר פרסם אתמול כי יו"ר רע"מ, חבר הכנסת מנסור עבאס, התראיין ביום שלישי האחרון בשפה הערבית, ואמר כי בכנסת הבאה בכוונתו להמשיך באותה הדרך ולפי התוכנית. לדבריו של עבאס אותם אטינגר, בקדנציה הנוכחית התמקדו ברע"מ במספר נושאים, ובכנסת הבאה יוסיפו חברי המפלגה הערבית המאוחדת דרישות ונושאים נוספים. "היעד של הפרויקט הפוליטי שלי - הקמת מדינה פלשתינית עצמאית בירושלים, עזה ויהודה ושומרון".

בראיון לינון מגל ובן כספית שנערך היום (ה') הסביר עבאס: "כל אחד יש לו את המשנה המדינית שלו, גם לי יש את המשנה שהיא הקמת מדינה פלשתינית ליד מדינת ישראל עצמאית, שיחיו בשלום, בשותפות וסובלנות. וזה לא חדש חברים, גם זו משנתו של נתניהו. אני מזכיר לכם, שבנאום בר אילן הציג את חזון שתי המדינות והוא לא חזר בו. כאשר נבחר טראמפ לנשיא ארה"ב הוא אמר שהוא מקווה שטראמפ יעזור לו לממש את חזון שתי המדינות".

"אני בהחלט אמליץ, אני כמובן ממשיך עם הקו האזרחי שלי, החברה העברית עדיין מדממת, רק אתמול נרצח בחור צעיר מאום אל פחם. אני אמשיך לדבוק באג'נדה האזרחית ואני אלך לבחירות עם האג'נדה הזאת. אם נקים ממשלה יציבה אחרי הבחירות אני אמליץ לה לאמץ את משנתו של בנימין נתניהו מנאום בר אילן. זה ראוי".

"פניתי לליכוד? לא היה ולא נברא"

בחודשים האחרונים טען יו"ר רע"מ, חבר הכנסת מנסור עבאס, כי בליכוד קיימו עמו משא ומתן להקמת ממשלה בראשות הליכוד כבר באפריל 2019, בה לרע"מ תהיה שותפות קואליציונית. בליכוד כמובן הכחישו. הבוקר טען כץ כי "יו"ר רע"ם מנסור עבאס מתחנן בימים האלה שהליכוד ייקח אותו וירכיב איתו ממשלה במקום להקדים בחירות - והליכוד אומר לו לא", כך טען כץ בגל"צ.

בראיון ב-103FM השיב עבאס לטענות של כץ: "גם כאשר הייתי בבלפור 4 פעמים ועוד כל מיני מקומות ושיחות לא התחננתי. מה שהיה בימים האחרונים, זה לא שעבאס פנה לליכוד, הליכוד פנה לעבאס פעמיים. פעם אחת ישירה דרך אחד הבכירים בליכוד ושאל אותי מה עמדתי לחוק הנאשם, השבתי לו בשלילה, וזה גם מתחבר לחבילת החוקים הפרסונליים, גם החוק הצרפתי דנו בזה. זו הפנייה הישירה הראשונה מהליכוד לפני כמה ימים, ביום שני".

"אתמול, הייתה פניה לא ישירה מאחד האנשים המעורבים בתהליך הפוליטי וההצעה הייתה ללכת לבחירה ישירה לראשות הממשלה ואת זה כמובן גם דחיתי. אני פניתי לליכוד היום להקים איתו ממשלה או לאפשר בחירות ישירות או להתנגד לחוק הנאשם, לא היה ולא נברא. לדעתי, ישראל כץ עכשיו סובל מבעיה מסוימת. הוא רוצה לרוץ לראשות הליכוד בעתיד ולהיות ראש ממשלה, נפגשנו לפני כמה ימים באולפן אצל רינה מצליח והוא הטיח בי האשמות שאני האחים המוסלמים ואנחנו רוצים לחסל את ישראל ואז השבתי לו 'אנחנו לא אחים מוסלמים, אנחנו אזרחי מדינת ישראל מקדמים תהליך של השתלבות. אני מחויב לכל אזרחי המדינה כמו לאזרחים הערבים'".

עבאס במליאת הכנסת: "למה לשקר?". צפו: