ישראל כץ טוען: מנסור עבאס מתחנן שנרכיב איתו ממשלה חלופית

חבר הכנסת מהליכוד אומר כי מפלגתו משיבה בשלילה להצעתו של יו"ר רע"מ: "הליכוד אומר לו לא" | על התמודדות אפשרית לראשות הליכוד מול נתניהו אומר כץ: "כרגע הוא המפקד ולא מחליפים מפקד באמצע הקרב"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 23/06/22 09:34 כד בסיון התשפב

ישראל כץ טוען: מנסור עבאס מתחנן שנרכיב איתו ממשלה חלופית
ישראל כץ, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

חבר הכנסת ישראל כץ מתכונן יחד עם חברי הכנסת מהליכוד לבחירות נוספות, חמישיות בשלוש השנים האחרונות. כשברקע עוד נשמעים קולות המבקשים למצות ניסיונות הקמת ממשלה חלופית בכנסת הנוכחית, דבר שימנע מערכת בחירות נוספות, התייחס הבוקר (ה') חבר הכנסת לאפשרות של ממשלה חלופית, ולכך שיתמודד מול יו"ר המפלגה בנימין נתניהו, על ראשותה.

בחודשים האחרונים טען יו"ר רע"מ, חבר הכנסת מנסור עבאס, כי בליכוד קיימו עמו משא ומתן להקמת ממשלה בראשות הליכוד כבר באפריל 2019, בה לרע"מ תהיה שותפות קואליציונית. בליכוד כמובן הכחישו. הבוקר טען כץ כי "יו"ר רע"ם מנסור עבאס מתחנן בימים האלה שהליכוד ייקח אותו וירכיב איתו ממשלה במקום להקדים בחירות - והליכוד אומר לו לא", כך טען כץ בגל"צ.

בנוגע להתמודדות מול נתניהו על ראשות המפלגה, אמר: "היו רגעים שהייתה אפשרות שהוא יפרוש, אבל כרגע הוא המפקד ולא מחליפים מפקד באמצע הקרב. כשיגיע הרגע ונתניהו יפרוש אני מתכוון להיות ראש הליכוד".

עבאס במליאת הכנסת: "למה לשקר?"

"עד עכשיו נמנעתי מלפרט מה היה בשיחות הפוליטיות עם נתניהו במשך שנתיים", אמר עבאס באוקטובר 2021. "רק אתמול התחלתי לדבר. הסיפור התחיל באפריל 2019 - ניהלנו מו"מ על אפשרות להקים ממשלה בראשות הליכוד ברוב של 60. ישבנו בכפר קאסם, דיברנו, שוחחנו, התווינו דברים. הציעו לנו שותפות קואליציונית".

עוד הוסיף עבאס כי ראש הממשלה דאז, בנימין נתניהו, הקריא בפניו את הנאום שבו הוא רוצה לבשר לאזרחים שיש שותפות בין הליכוד לרע"מ. "אני מציע לליכוד - בואו תודו שאכן היו דברים, ושטעיתם שאנחנו לא ראויים להיות שותפים, אבל למה לשקר?", תהה. 

קיש: "עבאס משקר"

חבר הכנסת יואב קיש הגיב בזמנו לדברים: "מנסור עבאס משקר. הליכוד מעולם לא הציע למנסור עבאס הסכם קואליציוני. ב-2019 עבאס רצה להצטרף לקואליציה והליכוד סירב ולכן הלכנו לבחירות. ב-2021 הליכוד הציע למנסור עבאס לתמוך בחוק בחירה ישירה, הוא ביקש לשנות את חוק קמיניץ, לא הסכמנו ולכן הוא הלך עם בנט ולפיד שנכנעו לכל דרישותיו".