בחירות 2022

ההחלטה של בנט שיכולה לחסל פוליטית את האנשים שנתנו לו הכל

בנט העדיף לפטר את עצמו, ולא לתת לחברת כנסת זוטרה כמו זועבי לשלוח אותו הביתה. בכנסת מבינים שהעתיד הפוליטי של חברי ימינה נראה רע גם אם בנט יישאר | וגם, ממשלה חלופית היא אינטרס של אנשים גמורים פוליטית, ולא של נתניהו

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 24/06/22 09:01 כה בסיון התשפב

ההחלטה של בנט שיכולה לחסל פוליטית את האנשים שנתנו לו הכל
בנט עם שקד, צילום: אוליבר פיטוסי פלאש 90

בסופו של דבר, השאלה הגדולה היא איך יזכרו אותך, וגם ראש הממשלה נפתלי בנט הבין את זה. ביומה האחרון של הקואליציה שלו, שלוש שעות לפני הטלת הפצצה של פיזור הכנסת, בנט ישב עם מספר עיתונאים בלשכתו בירושלים והרצה להם על מדיניות החוץ והביטחון שלו, החל מצעדת הדגלים ועד ההתמודדות עם הגרעין האיראני, למה הוא צדק ונתניהו טעה. אחרי שיחה ארוכה ולחיצות ידיים שהתבררו כלחיצת פרידה, בנט הכריז כי הולכים לבחירות.

בנט שולח את חברי ימינה הביתה

בנט הזכיר לי את המכר ההוא שהבין כי עד הערב תיפרד ממנו החברה, אז מיהר לזרוק אותה בהודעת וואטסצאפ, הוא העדיף לפטר את עצמו, ולא לתת לח"כ זוטר כמו זועבי או השותף לשעבר אורבך לשלוח אותו הביתה. ההחלטה עשויה להיות דרמטית עוד יותר, כפי שפרסמתי פה שעות אחרי ההחלטה הדרמטית בנט קיים התייעצות עם גורמים בכירים אם לפרוש מהחיים הפוליטיים, החלטה שתקבע את גורל חבריו למפלגה, אותם אנשים שנתנו לו הכל. 

עתידה של ימינה לוט בערפל, אם בנט יישאר, היא תרוץ בהרכבה הנוכחי למעט אורבך שחש כי המפלגה ברחה לו ושברה מרכזה מדי עם ההישענות על המשותפת, אם בנט יפרוש הוא מעוניין להוריש את ימינה לכהנא, החלטה שמעוררת תמיהה בקרב פעילי המפלגה שלא מבינים למה מתן שנחשב לטירון פוליטי יכול להנהיג ולא איילת שקד. כך או כך, בכירים בקואליציה אומרים לי בסוף השבוע כי אם בנט יחד עם שקד לא עבר את אחוז החסימה ב-2019, למה שיעבור אותו עכשיו? הקפיצה לגובה של בנט עלולה לשלוח אותו ושאר חבריו הביתה בנפילה כואבת מידי. 

ממשלה חלופית רחוקה מהמציאות 

על פי כל הסימנים הכנסת הולכת לבחירות וביום ראשון בנט ינהל את ישיבת הממשלה בפעם האחרונה, אבל הדרך לבחירות רצופה בכוונות טובות וספינים משובחים. ישנם שני סוגי אנשים שמנסים לשדר שמטרתם ממשלה חלופית, איילת שקד וניר אורבך שאם לא בכנסת הזאת ספק אם יחזרו לפוליטיקה בקרוב וחברי הכנסת החרדים שרוצים לומר לבוחרים ביום שאחרי הבחירות ( אם שוב ייכשל נתניהו בגיוס ה-61) עשינו הכל למען ממשלה חלופית. אבל מי שרוצה להקים ממשלה לא נפגש עם בני גנץ בכנסת ומול המצלמות, כך שהכל נראה חלק ממשחק מכור בדרך אל הקלפי.

גם ההערכות כי נתניהו מוכן לתת לסער או גנץ שנה ראשונה בתפקיד ראש הממשלה נשמעות לי מוגזמות, נתניהו מריח בחירות, ההצעות האלה הן של השנה החולפת, עכשיו הוא יזרוק את הקוביות, אם ייכשל, אולי יציע לגנץ, אבל מה יש לו להפסיד. בכיר המעורב במשא ומתן להקמת ממשלה חלופית הודה היום באזני כי הסיכוי קלוש, אבל בפוליטיקה, ובמיוחד כשסכנת הפיטורין עומדת מעל ראשם של השרים, הכל יכול לקרות.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן