בכירים בליכוד נגד אורבך: הסבלנות שלנו מתחילה להיגמר

כמעט שבוע עבר מאז הודיע אורבך כי, "הניסוי נכשל" ופתח במגעים עם הליכוד, אך טרם קיבל החלטה | בליכוד מאיימים: "הסבלנות שלנו מתקרבת לפקיעה. הוא בדרך להיות איילת שקד 2"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/06/22 21:13 יב בסיון התשפב

בכירים בליכוד נגד אורבך: הסבלנות שלנו מתחילה להיגמר
ניר אורבך. נגמר הסיפור?, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

המגעים של חבר הכנסת ניר אורבך והליכוד בדרך לכישלון? לאור העובדה כי כמעט שבוע עבר מאז החליט אורבך לשקול את המשך דרכו בקואליציה וטרם קיבל החלטה, הערב בכירים בליכוד מאותתים כי לא יחכו לו לנצח. 

בכירים בליכוד: אורבך בדרך להיות איילת שקד 2

על פי ציטוט שמביא הערב הפרשן הפוליטי של חדשות 12, עמית סגל, בכירים בליכוד אומרים כי: "אורבך ניתק איתנו קשר, נראה שהוא משיק איתנו. הסבלנות שלנו מתקרבת לפקיעה. הוא בדרך להיות איילת שקד 2, שאיש לא יסכים לקבלו בליכוד".

אורבך: המצב הזה לא יימשך

בימים האחרונים חבר הכנסת אורבך אומר למקורביו כי הוא נכנס לממשלה עבור תמך התמקדות בנושאים אזרחיים, אולם הוא קיבל בכלל "הרמת ראש של לאומנות פלשתינית" – וזה מבחינתו לא יימשך. לכן דורש אורבך המתוסכל "ליישר" את המורדים בקואליציה בתוך ימים. נזכיר כי הדברים מגיעים לאחר נפילת חוק תקנות יהודה ושומרון, שעליהן מחה אורבך גם כן.

אם המהלך המתוכנן של אורבך לא יצליח, הוא צפוי לתמוך בהקמת ממשלת ימין בראשות ראש האופוזיציה בנימין נתניהו, או שייתן ידו בפיזור הכנסת אם לא יהיה רוב לממשלה כזאת בכנסת הנוכחית. נראה כי אומנם לבנט יש עוד כמה ימים לפעול ולנסות לייצב את הקואליציה, אך אם ייכשל בכך, לראשונה, צפוי להיות רוב לפיזור הכנסת.