ממשלה בסכנה: בנט ואורבך נפגשו כדי למנוע פרישה

חבר הכנסת מימינה נועד עם ראש הממשלה במטרה למנוע את פרישתו מהקואליציה, זאת לאחר שהתבטא ביחד למפלגת רע"מ ואמר: "הניסוי אתכם כשל" | מחר צפוי לעלות חוק יו"ש להצבעה נוספת במליאה

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/06/22 09:38 יג בסיון התשפב

ממשלה בסכנה: בנט ואורבך נפגשו כדי למנוע פרישה
אורבך עם בנט במליאת הכנסת, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"הניסוי איתכם כשל", אמר יושב ראש ועדת הכנסת, ניר אורבך, לחברי רע"מ לאחר שהצעת החוק להארכת תוקפן של תקנות שעת החירום ביהודה ושומרון נפלה במליאה בשבוע שעבר. עוד הוסיף מאוחר יותר, "במצב הזה קשה לי להמשיך, כל האופציות על השולחן". חוק תקנות יו"ש צפוי לעלות מחר שוב להצבעה במליאה. 

הבוקר (א') נפגש אורבך עם ראש הממשלה נפתלי בנט במשרדו, במטרה למנוע את פרישתו מהקואליציה, כפי שעשתה חברתו למפלגה לפני מספר חודשים, עידית סילמן, כאשר הודיעה, "איני יכולה עוד". הפגישה, שנמשכה חצי שעה, הסתיימה ללא הודעה משותפת. כזכור, בשבוע שעבר התקיימה פגישה נוספת בין חבר הכנסת לבין שרת הפנים איילת שקד. לחדשות כיפה נודע כי השניים הגיעו להבנה כי הקואליציה הגיע אל סופה, גם אם היא לא תתפרק בתקופה הקרובה מאוד. בכל מקרה, התפטרות מהכנסת אינה על הפרק. 

בכירים בליכוד: אורבך בדרך להיות איילת שקד 2

על פי ציטוט שהביא אמש הפרשן הפוליטי של חדשות 12, עמית סגל, בכירים בליכוד אומרים כי: "אורבך ניתק איתנו קשר, נראה שהוא משיק איתנו. הסבלנות שלנו מתקרבת לפקיעה. הוא בדרך להיות איילת שקד 2, שאיש לא יסכים לקבלו בליכוד".

אורבך: המצב הזה לא יימשך

בימים האחרונים חבר הכנסת אורבך אומר למקורביו כי הוא נכנס לממשלה עבור תמך התמקדות בנושאים אזרחיים, אולם הוא קיבל בכלל "הרמת ראש של לאומנות פלשתינית" – וזה מבחינתו לא יימשך. לכן דורש אורבך המתוסכל "ליישר" את המורדים בקואליציה בתוך ימים. נזכיר כי הדברים מגיעים לאחר נפילת חוק תקנות יהודה ושומרון, שעליהן מחה אורבך גם כן.