תסביך פוליטי גורמים בימינה לכיפה: "ניסיונות 'החייאה' באורבך"

המשבר מול חבר הכנסת אורבך מימינה נמשך, ובימינה אומרים כי ראש הממשלה פועל בנושא, אולם נראה כי אין סיכוי לפתור את המשבר | בסביבת אורבך חוששים שמאזן גנאים או ג'ידא רינאווי-זועבי יובילו מהלך משלהם לפניו

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 09/06/22 17:08 י בסיון התשפב

גורמים בימינה לכיפה: "ניסיונות 'החייאה' באורבך"
אורבך, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

ממשלתו של ראש הממשלה יודעת משברים וסערות מאז הקמתה לפני כשנה. אלא שבימים האחרונים נראה שפירוק הממשלה הוא עניין של זמן, ולא הרבה זמן. גורמים בימינה אומרים היום (ה') ל"חדשות כיפה כי אין הרבה סיכוי שחבר הכנסת ניר אורבך יישאר בממשלה.

"כרגע ישנם 'ניסיונות החייאה' באורבך", אומרים אותם גורמים, ומוסיפים: "בנט מנסה להחזיק בכל כוחו, לא נראה שיש לזה סיכוי". 

בסביבתו של אורבך חוששים ממהלך מוקדם יותר של חבר הכנסת מרע"מ מאזן גנאים וחברת הכנסת ממרצ, ג'ידא רינאווי-זועבי. אם השניים יפרשו לפניו זה עלול  לחסל את הקריירה הפוליטית שלו. נציין כי יום אחרי שהממשלה תיפול ההצעות לשריונים בליכוד כבר לא יהיו רלוונטיות.

אורבך מעריך בשיחות סגורות כי במקרה של בחירות, סער שנמצא עמוק מתחת לאחוז החסימה יתקפל וכן יסכים להצטרף לממשלה עם הליכוד. בנוסף, אורבך אומר כי אין לו ספק כי הוא יקבל שריון ברגע שיפרוש מהקואליציה וכי זאת לא שאלה בכלל. בכל הקשור לשקד, השניים משדרים כי הם מתואמים על מלא. מי שקצת נדחק החוצה הוא חבר הכנסת אביר קארה שלא הגיע לפגישות האחרונות.