מיכל וולדיגר לכיפה: מרכז הרב לא הזמינו את בנט? רשאים לנהוג כרצונם

חברת הכנסת מהציונות הדתית מתכוונת להגיע לחגיגות יום ירושלים בישיבת מרכז הרב ואומרת בהשקת שדולת ירושלים: "מוסד חשוב בתוך ירושלים, מברכת אותם על כל צעד שלהם" | נתניהו "חברי קואליציה מבקשים למסור את השליטה בהר הבית למדינות זרות"

אלעד הומינר עמיאל ירחי אלעד הומינר ועמיאל ירחי, חדשות כיפה 29/05/22 12:34 כח באייר התשפב

מיכל וולדיגר לכיפה: מרכז הרב לא הזמינו את בנט? רשאים לנהוג כרצונם
וולדיגר, צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

לרגל השקת שדולת ירושלים הבוקר (א') אירח ראש העיר משה ליאון את ראשי מפלגות האופוזיציה; יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו, יו"ר ש"ס אריה דרעי, יו"ר יהדות התורה משה גפני, יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' ועשרות חברי כנסת נוספים. ראשי השדולה הם החברים יצחק פינדרוס, מיכאל מלכיאלי, וניר ברקת, ראש העיר לשעבר.

חברת הכנסת מיכל וולדיגר הגיעה הבוקר לטקס הפתיחה של השדולה, ובמענה לשאלת כיפה, אמרה כי לראשי ישיבת מרכז הרב האפשרות לבחור את מי להזמין לחגיגות יום ירושלים המסורתיות שיערכו הערב וכי זכותם לא להזמין את ראש הממשלה נפתלי בנט: "מרכז הרב זה מקום פרטי והם רשאים ויכולים לעשות מה שהם רואים לנכון. אני בוודאי אגיע. זה מוסד חשוב ואני מברכת אותם בכל צעד ושעל שלהם".  

 

נתניהו: "בתוך הממשלה הנוכחית יש מי שחושבים שלא צריך להניף את דגלי ישראל בלב ירושלים"

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו נאם בהשקת שדולת ירושלים, ואמר: "בדיוק לפני שנה יצאנו למבצע ״שומר חומות״. עשינו זאת כי בניגוד לשקרים המופצים, סירבנו לבטל את ׳מצעד הדגלים׳ שמתקיים מדי שנה כדי לציין את איחודה של העיר.  לאחר שלא נכנענו לאיומי החמאס, ארגון הטרור שיגר מטח רקטות על מבואות ירושלים ותל אביב. במשך אחד-עשר ימים הנחתנו על 'החמאס' מכות-מחץ שהוא לא ידע כמותן. אני מקווה שבחמאס למדו את הלקח, אבל אם לא - צריך להכות בהם שוב". 

"תמיד זכרנו שירושלים היא הבית שלנו. אך היום יש אלה שמרגישים שהם בעלי הבית בירושלים. הם מניפים את דגלי אש״ף וחמאס בחוצות העיר, הם שורפים את דגל ישראל על הר-הבית, הם מאיימים בטרור על מי שמניף את דגלנו בבירתנו. אבל יש דבר חמור עוד יותר. בתוך הממשלה הנוכחית יש מי שחושבים שלא צריך להניף את דגלי ישראל כאן, בלב ירושלים. שרה בממשלה אומרת שמצעד דגלי ישראל בירושלים – זו התרסה".

נתניהו שאל: "אתם מבינים? להניף דגלי אש"ף בירושלים, בלוֹד, בתל אביב, בבאר שבע – זה לא התרסה. לשרוף את דגל ישראל בהר הבית - זה לא התרסה. אבל להניף דגלי כחול-לבן בלב ירושלים - זו התרסה. חברי קואליציה מבקשים למסור את השליטה בהר-הבית למדינות זרות, וראש ממשלה ישראלי מעביר את המעון הרשמי מירושלים לביתו הפרטי ברעננה. מעולם לא הייתה דרושה כל כך השדולה שאנו מקימים היום, השדולה לחיזוק ירושלים".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן