אופיר סופר בראיון לכיפה: בנט ולפיד רוצים שחוק ממדים ללימודים ייפול

חבר הכנסת אופיר סופר שעומד מאחורי הצעת הפשרה בחוק ממדים ללימודים, תוקף את בנט ולפיד על ההתנהלות, "רוצים שחוק ממדים ללימודים ייפול" | על הטלטלה בלשכת בנט: "זה לא מפתיע, עוד שלב בהתפוררות הממשלה"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 23/05/22 12:53 כב באייר התשפב

אופיר סופר בראיון לכיפה: בנט ולפיד רוצים שחוק ממדים ללימודים ייפול
אופיר סופר, צילום: כיפה

בראיון לכיפה על הצעת החוק ממדים ללימודים והצעת הפשרה שהציג על מנת שהחוק יעבור, אמר אופיר סופר: "כולם מבינים היום ש-50 המיליון שקלים הם לא הסיפור, כדי לממש את החוק אפשר להביא את הכסף הזה, ראינו גם מאות מיליונים מסתובבים בימים האחרונים. הסיפור הוא שהפקידים מבקשים לראות דמי רצינות שמי שמתחיל מסלול לימודים מסיים את הלימודים. 

הצעת הפשרה שלי היא הצעה נכונה גם פוליטית וגם מהותית. כרגע נממן את הלימודים כמו בוכנית שהציגה הקואליציה, ואת המימון נשלים רטרו אקטיבית אחרי השלמת התואר. במקום דמי רצינות תמריץ למצויינות". 

אופיר סופר: "מקווה שנתגבר על הקשיים הפוליטיים ונעביר את החוק"

מאז שהצגת את הפשרה מישהו מהקואליציה פנה אליך?

"ההצעה זוכה לגיבוי מקרב רבים בקשת הפוליטית, זה לא קורה בקולי קולות אבל נאמר לי שזאת הצעה ראויה וטובה. אני מקווה שנוכל להתגבר על הקשיים הפוליטיים ונוכל להעביר אבל אני לא בטוח שזה האינטרס של כולם בקואליציה. אני יודע שבנט ולפיד היו רוצים לראות את ההצעה הזאת נופלת, הם רוצים לראות את הקואליציה מצביעה נגד ומתאים להם שהחוק של גנץ ייפול. אנחנו צריכים גם בקואליציה וגם באופוזיציה לעשות הכל כדי שזה יעבור". 

אם ההצעה תיפול תצביע נגד?

"כל האופוזיציה נצביע ביחד, יש שעות ארוכות כדי לדון בעניין הזה ויש לי ציפייה שכאשר גנץ ינחת בארץ נדון איתו בזה".

על הפרישה של גן צבי: "עוד שלב בהתפוררות הממשלה"

הבוקר אנחנו רואים טלטלה בלשכת בנט, ראש הסגל מתפטר

" זה לא מפתיע, הממשלה הזאת נופלת, זה עוד שלב בהתפוררות הממשלה".