מי אתה טל גן צבי? כל הפרטים על ראש הסגל הפורש של נפתלי בנט

ראש הסגל של נפתלי בנט בעשור האחרון הודיע באופן דרמטי על התפטרותו מלשכת בנט, גן צבי אשר מלווה את ראש הממשלה כבר עשר שנים במהלכן נחשב לאיש החזק ביותר בציונות הדתית, כששימש ראש לשכתו במשרד הכלכלה וכראש המטה שלו במשרד החינוך

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/05/22 12:07 כב באייר התשפב

מי אתה טל גן צבי? כל הפרטים על ראש הסגל הפורש של נפתלי בנט
טל גן צבי ונפתלי בנט , צילום: קובי גדעון לע"מ

הודעתו הדרמטית של ראש הסגל של נפתלי בנט טל גן צבי על התפטרותו מתפקידו מזעזעת פעם נוספת את הלשכה השברירית גם ככה של בנט, בייחוד לאור העובדה שבשבועיים האחרונים גם דובר המפלגה עובד פרל וגם היועצת המדינית שמרית מאיר עזבו אותה.

לעומת השניים, עזיבתו של גן צבי נחשבת דרמטית יותר מכיוון שהאחרון מלווה את ראש הממשלה בנט כבר 10 שנים. במהלך השנים אף הוכתר גן צבי בתואר האיש החזק ביותר בציונות הדתית ובמפלגה.  

גן צבי הוא יועצו, עוזרו הצמוד וראש לשכתו של נפתלי בנט. בעבר היה יועצו של ראש עיריית ירושלים ניר ברקת. שמו נקשר, בין היתר, במינויו של הרב אריה שטרן - נציג הציונות הדתית שנבחר לאחד משני הרבנים הראשיים של ירושלים, יחד עם הרב שלמה עמאר. 

נולד בחיפה, למד במכינה הקדם צבאית בעלי ושירת ביחידת אגוז

טל גן צבי (41), נולד בחיפה ולמד במכינה הקדם צבאית בעלי, אחרי הלימודים במכינה התגייס לשירות של 3 שנים ביחידת אגוז, אחריהן הלך ללמוד כלכלה ומנהל עסקים. בשנת 2008 קיבל הצעה מחברו לשמש כמנהל קמפיין השטח של ניר ברקת בעת שהתמודד לראשות עיריית ירושלים, לאחר שברקת ניצח מינה את גן צבי לעוזרו האישי. 

טל גן צבי ונפתלי בנט

טל גן צבי ונפתלי בנט צילום: קובי גדעון לע"מ

אחרי תקופה של ארבע שנים בעירייה פרש גן צבי לעולם העסקים ומספר שנים לאחר מכן נכנס לקלחת הבית היהודי בעת שנפתלי בנט אז הצעיר והאנרגטי התמודד מול זבולון אורלב בפריימריז על ראשות המפלגה. גן צבי חבר לנפתלי בנט שניצח בפריימריז, ומאז ועד היום לא עזב אותו. 

טל גן צבי מלווה את בנט משנת 2013

גן צבי, הגיע ללשכת בנט בשנת 2013 כאשר הצטרף לצוות של לשכת שר הכלכלה ומונה לראש לשכתו של בנט. ב-2015 מונה גן צבי לראש מטה שר החינוך בעת שבנט כיהן בתפקיד, בראיון לגלובס סיפר גן צבי על התפקיד התובעני -  ראש מטה שר החינוך "אני מנהל את האירוע. בנט הוא שר החינוך, ראש המחנה הלאומי וראש מפלגה, ואני צריך לנהל את הכול, לדאוג שאנחנו מתעסקים בעיקר ולא בטפל ולהכווין את המשימות. במשרד החינוך אני ממפה את הדברים האסטרטגיים שלשמם באנו לשם, לעמוד ביעדים, אסטרטגיות ובעיקר - לבצע. הצוות מדהים. אנחנו עובדים 24/6. יש לנו מזל שכאנשים מאמינים יש לנו את השבת שנותנת לנו כוח". 

טל גן צבי מונה לראש הסגל של ראש הממשלה נפתלי בנט

אחרי התפרקות ברית האחים וממשלת נתניהו, המשיך גן צבי עם נפתלי בנט אל המדבר הפוליטי גם כאשר לא עבר את אחוז החסימה עם הימין החדש, בבחירות שלאחר מכן השתתף גן צבי במו"מ מטעם בנט לאיחוד רשימות הימין בזכות אותו איחוד הצליח בנט לחזור חזרה אל הכנסת ואף קיבל את תפקיד שר הביטחון, אחרי כניסתו לתפקיד שר הביטחון מינה בנט את גן צבי לראש מטה שר הביטחון שהחליף את  נמרוד גז, שמונה אך מספר חודשים קודם לכן. 

בממשלה הנוכחית מונה גן צבי לראש הסגל של ראש הממשלה בנט, ותפקידו היה להחזיק את הצד הימני בקואליציה על ידי דאגה לאינטרסים של מחנה הימין בממשלה המורכבת גם ככה,  ושימש כאיש הקשר בין ראשי המפלגות בקואליציה, אך ניראה שהרכב הממשלה התזזיתיות, והקשיים האידיאולוגיים עשו את שלהם וגן צבי הודיע על התפטרותו.